Coverinterview: Bianca Allery over de stop van ISDN en de komst van nieuwe kansen

Coverinterview: Bianca Allery over de stop van ISDN en de komst van nieuwe kansen

Redactie WINMAG Pro
Wat communicatie betreft zet 3CX wereldwijd de toon. In 2005 stoorde oprichter Nick Galea zich dusdanig aan de (on)mogelijkheden van ISDN-bellen en koperen verbindingen, dat hij besloot het beter te doen. En beter deed ‘ie het. De software van 3CX bedient vandaag de dag wereldwijd meer dan 250.000 eindgebruikers die niet alleen via VoIP, maar bovendien met video- en chat communiceren. De stop van ISDN in Nederland is wat 3CX betreft slechts een kans. Een mogelijkheid voor zowel dienstverleners als eindgebruikers om een beter, moderner en veiliger alternatief te ontdekken. Wij spreken Bianca Allery, Chief Marketing Officer bij 3CX, om te achterhalen hoe en waarom jij je voordeel kan en zou moeten halen uit de nationale verdwijning van het Integrated Services Digital Network (ISDN).

Allereerst: met wie hebben we het genoegen?

Ik werk inmiddels zes jaar lang als CMO bij 3CX. Collectief ontwikkelen we een softwareproduct waarmee eindgebruikers de mogelijkheid hebben om via het internet te bellen, chatten en videogesprekken te voeren, zij het intern of met de buitenwereld. Mijn verantwoordelijkheid is het leiden van onze marketing- en supportafdelingen. Dat is precies wat ik altijd al wilde doen en tevens de reden waarvoor ik studeerde. Een van de meest uitdagende taken als CMO is het up-to-date blijven van de telecomindustrie, een tak die continu wendt en keert. Daar steek je logischerwijs een hoop tijd in, maar buiten het werk houd ik nog altijd van sporten, reizen en het lezen van een goed boek.

ISDN ligt er sinds 1 september uit. Elk bedrijf wil blijven bellen en communiceren, dus is elk bedrijf inmiddels overgestapt op een alternatief. Van nature richten ontwikkelaars van telecomoplossingen zich niet alleen op de eindgebruiker, maar evengoed op partners als MSP’s en reseller. Grote partijen als KPN ontwikkelen alsmaar aantrekkelijkere mogelijkheden voor MSP’s om in te spelen op de snelgroeiende vraag naar communicatieoplossingen. Waarom zouden MSP’s die op zoek zijn naar een go-to oplossing juist 3CX in overweging moeten nemen?

3CX is uniek. We bieden ongekende flexibiliteit zonder daarbij in te leveren op functionaliteit en consistentie.
 

  1. Neem ten eerste het prijsmodel: de kosten van een licentie worden bepaald op basis van het aantal gelijktijdige gesprekken dat gevoerd kan worden, niet op het totaalaantal gebruikers en bijbehorende extensies. Per definitie maakt dat onze oplossing een stuk goedkoper dan de alternatieven, want je betaalt nooit voor extensies die relatief weinig gebruikt worden.
     
  2. Ten tweede: flexibele inzetbaarheid. Draai je de PBX graag on-premise? Kies tussen Windows of Linux, zij het op een barebone of Raspberry Pi, of zelfs op een virtuele omgeving via Hyper-V, VMware of KVM. Liever in de cloud? Host onder andere via Google, Amazon, Azure en OVH op jouw persoonlijke account. Wat betreft SIP Trunks (SIP trunking stelt IP-telefoons op de werkvloer in staat om belletjes en boodschappen te ontvangen via het internet en is dus noodzakelijk voor internetbellen, red.) heb je eveneens tal van keuzes. In Nederland tellen we vijf providers waarop - liggend aan het budget en de wensen van een bedrijf - aanspraak gemaakt kan worden, waaronder Vodafone.
     
  3. Maakt jouw bedrijf - of het bedrijf waaraan je de dienst verleent - nog gebruik van IP-telefoons en zijn er reeds modellen van Snom, Yealink, Fanvil of Htek aanwezig, dan kan je na het inpluggen van een ethernetkabel gelijk van start. Daarentegen zijn vaste toestellen niet noodzakelijk. 3CX wordt inclusief apps voor iOS, Android, Mac en Windows aangeboden, waardoor je evengoed met een smartphone, tablet of ander device naar wens kan bellen. Bovendien is 3CX als web client benaderbaar via de meeste internetbrowsers, dus heb je de mogelijkheid om vrijwel altijd en overal bereikbaar te zijn.
     
  4. Tot slot de functionaliteiten. 3CX doet alles dat bijdraagt aan een gemakkelijkere werkdag -nou ja, op het maken van koffie na. Vlot praten met een collega? Instant chat. Een lead werven of klant te woord staan? De 3CX Live Chat & Talk Plugin stelt je in staat om een gesprek te starten met websitebezoekers. Het gesprek met de collega of websitebezoeker omzetten naar een videogesprek? Lukt met een muisklik dankzij 3CX WebMeeting. Bestaande klantenbestanden gebruiken en integreren met een CRM-systeem? Je raadt het al. 

Dat alles wordt des te aantrekkelijker wanneer je het gemak van installatie, beheer en gebruik meerekent. Of je nu een IT-manager, MSP of uitvoerende zonder IT-achtergrond bent: we proberen de PBX zo inzichtelijk en intuïtief mogelijk te maken door een aanzienlijke hoeveelheid tijd en energie in het ontwerp van UI’s en wizards te steken.

Een MSP kan overtuigd zijn van 3CX’ waarde, maar dat betekent niet dat de eindgebruiker - de potentiële klant - overstag is. Hoe presenteer je 3CX in een goed, maar realistisch daglicht?

In delen van Europa, zelfs wereldwijd, staan Nederlanders bekend om het feit dat zij kritisch omgaan met hun budget. Zoals genoemd is ons prijsmodel uniek. Dat moet herhaald blijven worden, want klanten die de overstap maakten geven aan tot 80 procent aan telecomkosten per jaar bespaard te hebben. Door niet te rekenen per extensie betalen bedrijven uitsluitend voor de telefoontjes die daadwerkelijk gepleegd worden. Heb je een developer in huis die niet of nauwelijks communiceert met de buitenwereld, maar logischerwijs intern bereikbaar moet zijn, dan betaal je nooit de volprijs voor het feit dat diegene eens in het kwartaal bereikt moet kunnen worden. In plaats daarvan betalen bedrijven voor dat wat waardevol is: medewerkers die 24/7 met de buitenwereld communiceren, medewerkers binnen support- en salesafdelingen.

Tot slot is 3CX gemakkelijk te beheren, zowel voor een MSP als de eindgebruiker. De PBX kan geïnstalleerd worden op een bestaande server of cloudaccount naar wens. Management vindt vervolgens plaats via een centrale console. Firmware updates voor IP-telefoons, app updates en dergelijke updates zijn met een muisklik uit te rollen via deze console, het aanmaken of verwijderen van extensies eveneens.

Stel, ik wil 3CX introduceren aan mijn klantengroep. Hoe word ik partner, en waarom zou ik dat samengevat willen?

Navigeer naar de onderstaande webpagina, vul het formulier in en er wordt contact met je genomen. Onderdeel uitmaken van het 3CX Partner Program kent zijn voordelen. Je bent het kanaal tussen ons en de eindgebruiker, dus concurreren we niet, maar werken we samen. Wij zijn de ontwikkelaar, jij hebt de vrijheid om ons product te positioneren naar wens - bijvoorbeeld als volledige communicatiedienst. Bovendien kan je gebruikmaken van gratis technische en salestrainingen, certificatie, support, een vermelding op onze website, een marge van tot en met 35 procent en leads die binnenkomen op onze website.

Partners hebben toegang tot het 3CX Partner Portal van waaruit je overzichtelijk licenties afneemt en beheert, inzicht hebt op alle PBX’ die jij managet en zorgt dat alle installaties up-to-date blijven.


Meer weten over unified communications, de stop van ISDN en VoIP? Maak kennis met moderne communicatie – lees hier verder.


Security

Een positieve gebruikservaring valt of staat met veiligheid. Eindgebruikers kunnen nou eenmaal niet gerust werken met de wetenschap dat er iemand meeluistert, opgenomen gesprekken voor het oprapen liggen of een fraudulente partij gebruikmaakt van de PBX. Welke dreigingen ziet 3CX ontstaan op vlak van unified communications? Hoe bestrijdt 3CX deze?

‘De vaakst voorkomende dreiging is Call Fraud’, vertelt Allery. ‘Onbetrouwbare partijen scannen het bedrijfsleven op PBX’s met onveilige, zwakke extensies. Vervolgens kraken zij de credenties van een betreffende PBX en gebruiken ze deze om wereldwijd telefoongesprekken te voeren met premium services die onder het beleid van de hacker vallen. Deze premium gesprekken kosten de afkomstige PBX geld – valuta die in het laatje van de hacker belandt.’

‘De kans dat een hacker slaagt in het kraken van de nodige credenties is klein, aangezien een succesvolle poging valt of staat met de sterkte van zaken waar beheerders en eindgebruikers uitgebreide controle over hebben: onderwerpen als de sterkte van een wachtwoord. Daarentegen zorgen we dat 3CX meerdere stokken achter de deur biedt, waaronder:
 

  • Willekeurige credenties per extensie, waardoor het kraken een bijna onmogelijke klus wordt. Anti-hacking functionaliteiten voor het verdediwgen tegen brute forceen Denial of Service-aanvallen.
     
  • Massa-gesprekken kunnen niet gestart worden vanuit een ander land - uitsluitend beheerders in het land waar vanuit 3CX geïnstalleerd is hebben volledige controle.’ De drie punten zijn slechts delen van de volledige aanpak die 3CX inricht om hackers voor te zijn. Meer informatie over Call Fraud en een overzicht van voorzorgsmaatregelen en tips vind je via deze pagina

Over 3CX

  • V16
    Begin maart introduceerde 3CX V16. De update is het resultaat van maandenlange ontwikkeling en tilt communicatiesoftware naar een nieuw niveau. De release versterkt 3CX’ positie als topoplossing voor callcenters en saleskantoren. Vernieuwd wachtrijbeheer, opnameopslag, CRM-integratiemogelijkheden en meer; bijna te veel om op te noemen, maar toch wagen we een poging.
     
  • Live Chat & Talk
    Het nieuwe 3CX Live Chat & Talk, de WordPress-plugin waarmee klanten direct telefonisch contact kunnen opnemen vanuit de browser. Geheel gratis, welteverstaan. UC doelt op volledigheid en 3CX begrijpt dat begrip als geen ander. Klanten kunnen met een druk op de knop bellen vanuit de bijbehorende websitechat. Contact blijft hierdoor gecentraliseerd: enerzijds makkelijk voor de klant, anderzijds makkelijk voor personeel, aangezien werknemers niet op meerdere systemen ingewerkt hoeven te worden.
     
  • Multi Instance Manager
    Misschien wel het grootste nieuws voor beheerders en resellers: de toevoeging van Multi Instance Manager. Dit paneel stelt je in staat om legio aan clients te managen en beheren vanuit een enkel interface. De Global IP blacklist wordt bovendien regelmatig geüpdatet met de meest recente hack-reports en grootschalige dreigingen. 3CX optimaliseert met elke update geheugenen processorgebruik. V16 verlegde een grens: een reeks tests waarin minicomputer Raspberry Pi gebruikt werd als installatiebasis wijst uit dat de machine (ter waarde van € 50,-) voldoende vermogen levert voor acht gelijktijdige gesprekken en meer dan zestien extensies.
Redactie WINMAG Pro
Door: Redactie WINMAG Pro
Redactie

Redactie WINMAG Pro

Redactie