ISDN verdwijnt, Hosted VoIP biedt uitkomst
Hosted VoIP levert bedrijven een hoop financiële winst op. Internetbellen met spraak, videobellen en instant messaging: legio functionaliteiten tegen zeer lage kosten. Ook op operationeel niveau kan Hosted VoIP grote voordelen hebben voor organisaties.
Operationele efficiëntie
Ongeacht de grootte van het bedrijf zullen organisaties altijd nieuwe manieren proberen te vinden om interne processen te verfijnen. Twee primaire aandachtsgebieden - als het gaat om het verbeteren van operaties - zijn communicatie en samenwerking tussen teamleden. De talloze toepassingen van Hosted VoIP kunnen een grote invloed hebben op de productiviteit van werknemers. Unified Messaging maakt bijvoorbeeld tijd vrij door messaging te centraliseren. Geen geswitch meer tussen verschillende apps en browsers, één toepassing voor korte schriftelijke communicatie.
Eenvoudige schaalbaarheid
De infrastructuur van een legacy-systeem kan een grote uitdaging vormen voor bedrijven die hun activiteiten willen opschalen. Wanneer je te maken hebt met traditionele communicatie-infrastructuur, zal je vastzitten aan veel uitgaven en mankracht, omdat je voor extra hardware en meer mensen moet betalen om de apparatuur te beheren. Hosted VoIP wordt echter aangeboden als een service, waardoor het een snellere en meer kostenefficiënte optie biedt met infrastructuur die onderhouden kan worden via overzichtelijke dashboards. Bovendien hebben bedrijven met een dynamische behoefte de mogelijkheid om per persoon een licentie af te sluiten. Zulke flexibiliteit kent voor legio branches grote voordelen.
Betrouwbare samenwerkingsfuncties
De volledige reeks bedrijfstools van Hosted VoIP stelt gebruikers in staat te genieten van een gestroomlijnde samenwerking en communicatie-ervaring. Waarom is dit vandaag de dag relevant voor organisaties? Omdat het samenvoegen van verschillende tools – van berichten- en belfuncties tot CRM- en e-mailintegratie – tot een enkel, gestroomlijnd platform, een betere productiviteit kan faciliteren, een betere teamsamenwerking mogelijk maakt en zorgt voor verbeterde transparantie tussen interne teamleden en klanten.