Waarom AI-strategieën vaak falen
Kloof tussen vaardigheden en 'taal'
Er is een enorme kloof tussen vaardigheden en 'taal' ontstaan tussen de belangrijkste besluitvormers in de organisatie en hun 'AI-teams'. Het is een barrière die algoritmische innovaties blokkeert, vertraagt of wegzakt. En het groeit, en wordt dus niet kleiner.
Uitvoering AI-strategieën
Het probleem is dat de meeste leidinggevenden worden geselecteerd op hun vermogen om met andere mensen te praten.Ze hebben complexe en goed ontwikkelde vaardigheden om te luisteren, empathisch te zijn, te overleggen, te bekrachtigen en de-energizing van vergaderingen, emoting en het lezen van andermans emotionele landschappen en het aanpassen van hun manier van zijn aan schijnbaar onhandelbare sociale situaties.
Verschillende groepen mensen
Degenen die juist oplossingen voor het leren van machines voor zakelijke problemen ontwikkelen, worden geselecteerd op hun vermogen om met machines te praten. Ze schrijven pseudo-codes, ontwikkelen grootschalige platforms die naar miljoenen gebruikers opschalen en verzamelen gegevens in meerdere formaten uit meerdere bronnen. Ze schrijven interfaces voor gebruikers die hen stimuleren om te communiceren met de machines die ze bouwen via combinaties van woorden, afbeeldingen, kleuren, haptieken en actieprompts. Deze twee groepen kunnen niet, willen niet, en zullen niet op productieve manieren met elkaar praten. Ze richten zich anders, zien anders, denken anders en voelen zich anders.
LEES OOK: De opmars van Artificial Intelligence
Falen AI-strategieën
AI-strategieën falen omdat AI een middel is, en geen doel. 'Heb je een AI-strategie?' is net zo logisch als de vraag: 'Hebben we een Excel-strategie?' Maar voordat bedrijven voorbij de hype komen en zich concentreren op het echte potentieel dat AI biedt, zullen ze moeten beginnen met hoe ze communiceren.