MKB Proof 2016: Speakup
; Schaalbaarheid is een waardevol goed'

MKB Proof 2016: Speakup

Redactie WINMAG Pro
Hoe kan het in Enschede gevestigde Speakup met de technologie van morgen haar klanten van vandaag een voorsprong geven? Dat is vraag die bij de telecommunicatiespecialist sinds de oprichting in 2003 centraal staat.

Het antwoord daarop vormt de inspiratie voor een compleet eigen systeem, waarbinnen de mogelijkheden van de cloud een impuls geven aan zakelijke telefonie. Het systeem is schaalbaar, uiterst .exibel en eenvoudig te integreren met bestaande bedrijfsapplicaties, en daarom favoriet van MKB Proof.Met Speakup kun je vanuit onder andere Nederland, België en Engeland gebruikmaken van zakelijke VoIP-telefonie. De datanetwerken bieden de gebruiker een betrouwbare aansluiting op het reguliere telefoon-netwerk en interessante mogelijkheden om de telefonie in te richten zoals de klant dat wilt. Bij Speakup zit men niet vast aan lange contracten, maar kun je per maand opzeggen - tenzij anders overeengekomen.

De ultieme telecommunicatieoplossingen

Speakup heeft veel ervaring met het bedenken van de ‘ultieme telecommunicatieoplossingen’ . Samen met de partner en eindgebruiker wordt gekeken wat de individuele wensen en behoeften zijn, zodat het platform iedereen binnen een bedrijf op de juiste manier kan bedienen. Met VoIP – het staat voor ‘Voice over Internet Protocol’- bel je simpel gezegd via het internet. Daardoor heb je geen dure analoge telefoonlijn meer nodig om te kunnen bellen. De kwaliteit is volgens Speakup net zo goed als bij een ouderwetse telefoonlijn en vaak zelfs beter, echter met veel meer mogelijkheden doordat je de intelligente techniek voor je laat werken.

Het afgelopen jaar spraken we regelmatig met Florian Overkamp, directeur van Speakup, en Giuseppe Levatino, commercieel manager. Steeds weer wisten ze goed te duiden wat de mogelijkheden en voordelen zijn van de meest moderne telecommunicatie. Aan Guiseppe de vraag of Speakup op een andere manier met kleinere kanten samenwerkt in vergelijking met de grote jongens? ‘Nee! Dat is juist het specifieke van onze dienstverlening. De basis is in principe altijd hetzelfde. Van een onderneming bestaande uit één persoon tot zo groot je het bedrijf maar wilt hebben. Wel heb je altijd meerdere nummers nodig om telefoonnummers aan elkaar te koppelen en data te meten. Bij twee of drie nummers is de intelligentie al toepasbaar.’

Naast de klant

Wat Speakup volgens de commercieel manager zo bijzonder maakt, is het feit dat de specialist naast de klant staat. ‘Wanneer het nodig is, wordt er steeds weer meegedacht met de eindgebruiker. Ook over de toekomst. De bedoeling is dat je als onderneming groeit in de toekomst. De vraag is vaak hoe je dat schaalbaar maakt. En daar komt de kennis en service van Speakup om de hoek kijken.

De techniek – ook op het vlak van moderne telecommunicatie – gaat supersnel. Dat merkt men bij Speakup als geen ander. ‘Van oudsher zijn we een technische club. Een club die graag voorop loopt. Zo staan we ook bekend binnen de branche en bij onze partners. Dat betekent dat we altijd de meest recente mogelijkheden willen toepassen.’

Nieuwe telecommunicatiewet

Wat Guiseppe zegt, een technische club. Dat betekent ook dat Speakup de vinger aan de pols blijft houden wanneer het aankomt op de laatste ontwikkelingen in de markt, zoals de nieuwe telecommunicatiewet die eraan staat te komen. Een wet waar de telecommunicatiespecialist een duidelijke visie op heeft.

Oprichter en directeur Florian Overkamp eerder over deze wet: ‘Of er alleen maar voordelen aan de wijziging in de telecommunicatiewet zitten? Ja. Ondernemen betekent in onze ogen dat je actief kunt handelen naar wat er binnen én buiten je bedrijf gebeurt.’ ‘Schaalbaarheid is een waardevol goed voor een ondernemer en langlopende contracten die stilzwijgend verlengd worden zijn hier altijd nadelig in. Wij juichen het toe dat de telecommunicatie nu mee kan schalen met je onderneming, zoals het hoort’, vertelt Florian.

Conclusie

Wat de markt vraagt en wat de wet ook stelt: Speakup blijkt steeds weer proactief op de zaken vooruit te lopen en daardoor blinkt men iedere keer weer uit. De communicatie staat in alle vormen telkens op de eerste plek. Vandaag de dag is iedereen 24/7 bereikbaar. Maar, ben je ook altijd beschikbaar? Je hebt een strakke deadline. Je zit in een meeting. Je ligt ziek op bed. Of je onderneemt andere activiteiten buiten kantooruren. We snappen dat je niet altijd beschikbaar kunt of wilt zijn, maar jouw klanten verwachten dit stiekem wel. Hoe los je dit nou op? Speakup helpt je hier graag bij. Met het smart(er) netwerk, waarmee ze naast jouw bereikbaarheid óók de ‘nu even niet’ momenten ondersteunen. Speakup betekent: Bereikbaar zijn zoals jij wilt, altijd en overal.


Speakup

In het kort: 

  • Constant de vinger aan de pols
  • Betrouwbare datanetwerken, in binnen- en buitenland
  • De laatste ontwikkelingen toegepast

Prijs: op aanvraag
Info: speakup.nl

Redactie WINMAG Pro
Door: Redactie WINMAG Pro
Redactie

Redactie WINMAG Pro

Redactie