'Telfort koploper internetstoringen in 2010'
Volgens de Consumentenbond kwam een internetstoring bij 83 procent van de Telfort-klanten voor, terwijl XS4ALL het beste scoort met een storingspercentage van 42 procent. Van de Telfort-klanten kreeg 40 procent het afgelopen jaar te maken met drie of meer internetstoringen, tegenover 9 procent bij XS4ALL.
'We werken met man en macht aan oplossingen en zien de cijfers verbeteren, maar we zijn nog niet klaar', aldus een woordvoerder van Telfort tegen Nu.nl.
Klachten
Klagen over deze storingen roept volgens consumentenvereniging alleen maar meer ergernis op: 'Lang wachten bij het bellen van de helpdesk en geen reactie op e-mails is schering en inslag bij internetproviders.'
Bij Caiway moest meer dan de helft van de bellers lang wachten of kwam er helemaal niet door, aldus de Consumentenbond. Bij UPC, Telfort en KPN ligt dat percentage boven de dertig procent.
Klagen via brief, mail of webformulier is daarbij af te raden: gemiddeld kreeg één op de drie klagers via deze weg helemaal geen antwoord. Als beste komt Zeelandnet uit de bus, dat reageerde op 93 procent van de ingezonden klachten.