Vodafone wil BelCompany overnemen
Vodafone heeft dit bekendgemaakt op zijn website. Het BelCompany-merk zal door de overname niet uit het straatbeeld verdwijnen. De overname moet nog wel worden voorgelegd aan de ondernemingsraden van de beide bedrijven en aan de NMa.
Volgens Vodafone wordt persoonlijk advies en ondersteuning via fysieke winkels steeds belangrijker, onder meer door de opkomst van smartphones, apps en tablets. Door het vergroten van het aantal winkels als gevolg van de overname, hoopt de provider dan ook meer klanten van persoonlijk advies en ondersteuning te voorzien.
Het is nog niet duidelijk of Vodafone in de BelCompany-winkels ook andere providers wil blijven voeren, zoals nu het geval is. Een woordvoerder kon daar vandaag nog geen uitsluitsel over geven. 'Dat is mede afhankelijk van de oordeel van de NMa. Wel is onze insteek om naast Vodafone ook abonnementen van Hollandsnieuwe en Sizz te voeren', aldus Vodafone. Niet geheel onverwacht, aangezien beide merken onderdeel zijn van het telecombedrijf.