Omzet webwinkels stijgt met 11 procent

Redactie WINMAG Pro
Consumenten gaven in de afgelopen zes maanden meer uit aan onlinewinkelen in het mkb-segment van de webwinkelbranche dan vorig jaar. In de eerste helft van 2011 is de omzet van webwinkels in Nederland met ruim 11% toegenomen ten opzichte van dezelfde periode in 2010.

Dit blijkt uit onderzoek van Mijnwebwinkel, een van de grootste aanbieders van webwinkelsystemen in Nederland. Volgens de onderzoeksresultaten bezoeken steeds meer consumenten een webwinkel, maar neemt het gemiddelde aankoopbedrag wel af.

Een reden hiervoor kan volgens Mijnwebwinkel zijn dat consumenten steeds vaker ook goedkopere producten via het internet bestellen. Veel webwinkels hebben hun verzendkosten verlaagd of afgeschaft waardoor het aantrekkelijker wordt om ook voor producten met een lage prijs online te winkelen.

In het onderzoek is ook gekeken naar de populariteit van verschillende zoektermen. Naar sieraden en luxe goederen is minder gezocht dan in 2010. De productcategorieën kleding en huis- en tuinproducten zijn vrijwel gelijk gebleven, terwijl consumentenelektronica juist sterk is gestegen.

Mijnwebwinkel verwacht dat het in de zomermaanden juli en augustus rustig zal zijn in de online winkels, maar dat het vanaf september weer zal aantrekken.

Redactie WINMAG Pro
Door: Redactie WINMAG Pro
Redactie

Redactie WINMAG Pro

Redactie