KPN voegt OpenTouch van Alcatel-Lucent toe aan UC-portfolio
OpenTouch is een Unified Communications-oplossing van Alcatel-Lucent die beeld- en spraakcommunicatie via meerdere apparaten gemakkelijker moet maken. Onderscheidend aspect daarbij is dat je tijdens gesprekken 'seamless' kunt switchen naar een ander communicatiemiddel. Zo kun je een beeldgesprek opzetten op je iPad, en in je auto overschakelen naar je smartphone met headset, zonder dat het gesprek verbroken hoeft te worden.
Tijdlijn
Alcatel-Lucent demonstreerde vandaag in De Fabrique in Utrecht de iPad-app van de oplossing, OpenTouch Conversation. De interface oogt erg gebruiksvriendelijk: je contactpersonen zie je als een rij foto's. Conferences kun je inplannen op een tijdlijn, waarop je naast het huidige gesprek ook oude conferences kunt terugzien. Door middel van drag and drop van foto's van je contacten kun je gemakkelijk gesprekken opzetten en anderen daaraan toevoegen. Ook de beschikbaarheid van je contacten wordt in real-time weergegeven.
Enthousiast
Maud Holvast, Country Sales Director bij Alcatel-Lucent Enterprise, is enthousiast over de samenwerking met KPN. 'We werken al meerdere jaren samen op het gebied van communicatietechnologie en zijn erg enthousiast dat we de samenwerking verder versterken met de introductie van OpenTouch. Wij zijn ervan overtuigd dat KPN hierdoor haar zakelijke klanten een flexibelere en prettigere manier van communiceren biedt.'
Binnenkort moet de OpenTouch-app voor het opzetten van gesprekken ook beschikbaar komen Android- en Windows Phone-devices. De oplossing werkt met het open source sip-protocol.