myBrand blijft sterk presteren in turbulente markt

Redactie WINMAG Pro
Ondanks moeilijke markt verdubbeling nettowinst.

Persbericht:

Geertruidenberg, 18 maart 2013 – myBrand, aanbieder van SAP-diensten op het gebied van advies, implementatie, projecten, support en exploitatie, zet zijn groei van de afgelopen jaren onverminderd voort. Over het jaar 2012 realiseerde het bedrijf een omzet van 27,1 miljoen euro, tegen 22,9 miljoen in 2011. Dat komt neer op een stijging van ruim 18%. Ook het bedrijfsresultaat ontwikkelde zich positief met 3,2 miljoen euro ten opzichte van 1,7 miljoen euro in 2011. De nettowinst verdubbelde van 1,0 miljoen euro naar 2,0 miljoen euro. Met een eigen vermogen van 5,8 miljoen euro op een balanstotaal van 12,3 miljoen euro sluit myBrand 2012 opnieuw af met een zeer gezonde balanspositie.

Volgens algemeen directeur Bart Oomen laat het succes van myBrand zich vooral verklaren door de consistente focus en aanpak van het bedrijf en de innovatieve koers die het vaart. 'We blijven doen waar we goed in zijn: het integreren van bedrijfsprocessen met SAP. Bij al onze activiteiten zetten we hoog in op kwaliteit en op langetermijnrelaties met klanten, medewerkers en leveranciers en dat betaalt zich nu uit. Ook de private cloud-omgeving van myBrand, opgezet in 2008, is opnieuw sterk gegroeid. We hebben nu al meer dan 200 SAP-toepassingen van klanten draaien en zijn daarmee één van de grootste cloud-omgevingen van Nederland. In plaats van te investeren in hardware kiezen bedrijven bewust voor de betrouwbaarheid en flexibiliteit van deze oplossing. Daarnaast heeft myBrand ook op het gebied van projecten een goed jaar gehad. We hebben bijvoorbeeld de eerste Forecasting & Replenishment-implementatie in Nederland succesvol uitgevoerd bij Coop Supermarkten. Dit project is door SAP bekroond met de SAP Quality Award', aldus Oomen.

Verwachting 2013: continuering van solide groei

Ook de toekomst ziet er goed uit voor myBrand. Het bedrijf haalde in de afgelopen maanden verscheidene grote nieuwe klanten binnen. De resultaten van deze contracten zullen reeds in het komende jaar in de cijfers tot uiting komen. Daarnaast verwacht myBrand verdere groei van zijn cloud-oplossingen en is het bedrijf bezig met innovatieve projecten bij klanten, onder meer op het gebied van HANA, HCM, CRM, Mobility en Retail. Om de SAP-innovaties te vertalen naar zijn klanten zal myBrand de investeringen in kennisontwikkeling en opleidingen voor 2013 tot 1,2 miljoen verhogen.

Redactie WINMAG Pro
Door: Redactie WINMAG Pro
Redactie

Redactie WINMAG Pro

Redactie