Happy Goggles: McDonald's op VR-tour
Je kan McDonald's veel ontzeggen, maar niet dat de hamburgerketen weinig innovatief is. Het bedrijf komt nu met het VR-hebbeding Happy Goggles.
Keten komt met Happy Goggles
Al decennia staat McDonald's garant voor een vette bek, goedkoop en snel eten en slimme, uitgekiende marketingacties. De Amerikaanse hamburgergigant zet nu Virtual Reality in als marketingtool.
De Zweedse Happy Meal-doosjes (de kindermenuutjes) worden omgetoverd in VR-headsets – de zogenaamde Happy Goggles. Momenteel worden zo'n 3.500 headsets verdeeld over 14 Zweedse McDonald's-filialen. De klant zal ongeveer vijf euro moeten betalen voor de Happy Goggles.
Cardboard headset
De VR-headsets – van het cardboard-type - zijn onmiskenbaar McDonald's met het rood-gele design. Het design komt uit de koker van reclamebureau DDB Stockholm, North Kingdom Stockholm ontwierp de ski-game die middels de headset is te spelen.
Mochten de Happy Goggles aanslaan, dan bekijkt de keten of de VR-actie verder en vaker wordt uitgerold. Wie weet wordt VR bij de Big Mac, french fries en milkshake de normaalste zaak van de wereld…