Interview: Kaseya en de toekomst van MSP's

Interview: Kaseya en de toekomst van MSP's

Redactie WINMAG Pro
Veel organisaties die IT-diensten binnen de zakelijke markt aanbieden, worstelen met nieuwe technologieën als de cloud. Gek eigenlijk, met het oog op het belang van constante vooruitgang binnen de sector. Er valt juist veel winst te behalen voor managed service providers (msp's), zo leggen Fred Voccola en Miguel Lopez van Kaseya ons uit.

Het klinkt misschien gemakkelijk, maar een strategie om de partner centraal te zetten in de services en diensten die een bedrijf levert, zou altijd de hoogste prioriteit moeten hebben', begint Fred Voccola, ceo van Kaseya, wanneer we vragen naar de strategie van zijn bedrijf. In het leveren van IT-managementsoftware voor de zakelijke markt heeft Kaseya dagelijks te maken met de IT in organisaties en msp's die fungeren als resellers van de infrastructuuroplossingen die men biedt.

Partners

Naast Fred zit Miguel Lopez, senior vice president en general manager bij Kaseya. Zowel Fred als Miguel heeft jarenlange ervaring in de IT-industrie en ze weten daardoor precies wat organisaties zoeken wanneer er diensten geleverd moeten worden aan de infrastructuur van het bedrijf. Fred: 'Daarom nemen we de wensen van de partner altijd mee vanaf het allereerste begin wanneer we om de tafel gaan zitten. Zodat hetgeen wat de organisatie zoekt ook daadwerkelijk in het uiteindelijke product te vinden is.' Miguel voegt toe: 'We spreken expliciet over 'partners' en niet over 'klanten'. Hun meningen zijn belangrijk voor ons, we zeggen ook wel eens dat onze klanten eigenlijk een deel van onze R&D afdeling zijn.' Fred vervolgt: 'Te veel organisaties bedenken een product zonder echt te weten wat hun klanten nu willen. Ze ontwikkelen het product, leveren het product op en presenteren het aan de klant. Wij houden er juist een proactieve houding op na, waarbij we al vroeg in gesprek gaan met onze partners, onze ideeën voorleggen en om feedback vragen. Dus voordat we daadwerkelijk een strategie opstellen tot het uitrollen van een product of dienst, weten we al wat onze partners willen. Dat msp’s volledig achter ons product staan is belangrijk, want als zij succesvol zijn, zijn wij dat ook.'

Angst voor de toekomst

Een van de grote drempels die msp's zien in het draaiende houden van hun organisaties, zijn nieuwe technologieën. Verrassend, want je zou juist verwachten dat organisaties die IT aan eindgebruikers leveren, nieuwe technologieën als eerste omarmen. Fred: 'Zo gek is het niet. Een goed voorbeeld is de cloud en het effect dat deze technologie heeft op kleine tot middelgrote msp's. Zo is de impact van Office365 niet te onderschatten. Voorheen werden Exchange-servers geleverd en onderhouden door msp's. Nu Microsoft de diensten naar de cloud verschuift, gaan er klanten mee van msp's. Die msp's vragen dus aan ons hoe ze voortaan diensten moeten gaan leveren. Wij overtuigen hen ervan dat ze nieuwe technologie zoals de cloud juist moeten omarmen. Er liggen hier kansen voor msp's om hun zaken een boost te geven. Niet met angst, maar met vertrouwen moeten ze de toekomst tegemoet zien. Dat doen we bij Kaseya ook. In dit specifieke geval leveren wij 365 Command. Deze oplossing stelt msp's in staat om hosted 365 mailboxen te managen voor hun klanten. Zo houden ze hun strategische positie in de markt, bewaren ze de relatie met hun klanten en blijven ze relevant binnen de sector. Zoals wij msp's hiermee overtuigen clouddiensten te gaan aanbieden, kunnen msp's hun klanten overhalen om over te stappen naar de cloud door met Microsoft mee te gaan.'

Redactie WINMAG Pro
Door: Redactie WINMAG Pro
Redactie

Redactie WINMAG Pro

Redactie