MKB Proof Awards 2020: 3CX

Redactie WINMAG Pro
Bedrijven met goed functionerende, flexibele communicatieoplossingen mogen zichzelf gelukkig rekenen. Bedrijven die het zonder dergelijke tools hebben moeten doen, weten inmiddels als geen ander hoe belangrijk de juiste technologie is. Het principe van een toereikende set softwaretools is met een paar maanden tijd dramatisch veranderd. We verwachten en vragen meer van technologie dan ooit tevoren. En sommige ontwikkelaars leveren meer dan ooit tevoren. Bijvoorbeeld de ontwikkelaars van 3CX, een UCoplossingen met geïntegreerde (video) telefonie, samenwerkingstools en directe websitechat via 3CX Live Chat and Talk. Eén oplossing, volledige bedrijfscommunicatie: dát is een MKB Proof Award waardig.

Dit product ontving een MKB Proof Award. Dergelijke awards worden jaarlijks door de redacties van WINMAG Pro en ondernemersplatform Baaz toebedeeld aan producten en diensten die een uitzonderlijke oplossing voor het moderne MKB bieden. De awards verschijnen allereerst in een speciaal magazine, gevolgd door een toevoeging in dit online overzicht.

In het kort

  • Eén oplossing, volledige bedrijfscommunicatie. Videobellen, live chat met klanten of collega’s, één telefoonnummer voor elk device, enzovoorts.
  • Uitgebreide functies als wachtrijbeheer, monitoring en CRM-integratie lenen zich bijzonder goed voor callcentra.

Telefonie en videobellen met 3CX gaat via de technologie die het traditionele ISDN vervangt: VoIP, ofwel bellen over het internet. 3CX' software host je op één van de kantoorservers of in de cloud, waarna je over een eigen telefooncentrale beschikt.

Partners

In Nederland vind je honderden 3CX-partners. Zij zijn er om de installatie en configuratie uit handen te nemen. Je neemt contact op, waarna er gekeken wordt naar de apparatuur en technologie die reeds op kantoor aanwezig is. Op basis daarvan hoor je wat de vervolgstappen zijn.

Zo is het waarschijnlijk dat de huidige kantoortelefoons prima bruikbaar zijn. Tegelijkertijd zijn vaste telefoons geen voorwaarde voor gebruik, aangezien 3CX onder andere op iOS, Android en browsers draait. Puntje bij paaltje neem je zowel vaste als mobiele telefonie af, en heb je de mogelijkheid om te videoconferencen, chatten en gesprekken op te nemen.

Verder begrijpt de ontwikkelaar dat communicatie vloeiend moet kunnen verlopen. Telefoongesprekken zijn in een handomdraai tot videogesprek om te toveren. Daarnaast is het licentiemodel van nature voordelig voor organisaties die met seizoendrukte te maken krijgen. Een extra werknemer is kosteloos toe te voegen. Pas op het moment dat je het zo druk krijgt dat er meerdere telefoongesprekken tegelijkertijd gevoerd moeten kunnen worden, breid je uit.

Dat 3CX van een rotsvaste telefoniebasis voorziet - duidelijk. De software gaat overigens veel verder dan telefonie. En om de mate waarin 3CX verder dan anderen gaat bij het ondersteunen in de huidige omstandigheden, liepen we een aantal belangrijke functionaliteiten na.

Videoconferencing

Videobellen gaat via de browser. Externen of internen zullen daarom geen software hoeven te downloaden om aan een conference deel te nemen. Een call is in een handomdraai opgezet. Deelnemers zijn via de webapp of link uit te nodigen.

Apps & interne chat

Medewerkers kunnen waar en wanneer dan ook (video)bellen en chatten. In de webbrowser, op iOS, Android of een desktop-OS naar wens: eindgebruikers zijn met dezelfde gegevens en hetzelfde nummer bereikbaar. Dankzij de hoogwaardige iOS- en Android-apps, tovert 3CX smartphones en tablets om tot volwaardige zakelijke telefoons.

Live Chat

3CX Live Chat and Talk is uniek. De functie stelt je in staat om elke denkbare website te wapenen met een directe chatmogelijkheid voor bezoekers. Hoewel 3CX Live Chat als handige plugin voor WordPress beschikbaar is, draait de tool op elke denkbare website. Gebruik je geen WordPress, dan doorloop je een korte configuratie en positionering via HTML en CSS, waarna bezoekers

afbeelding van Redactie WINMAG Pro

RedactieWINMAG Pro | Redacteur

Bekijk alle artikelen vanRedactie