Microsoft lanceert Office en Sharepoint 2010 voor bedrijven
Bedrijven met een volumelicentie kunnen de kantoorsuite inmiddels bestellen of 60 dagen uitproberen.
Microsoft mikt met Office 2010 meer op werken in de cloud en het integreren van communicatiediensten, iets wat zij ' Het Nieuwe Werken' noemt. Zo zorgt een Outlook Social Connector voor de integratie van sociale netwerken in de kantoorsuite. Daarnaast kunnen gebruikers gelijktijdig werken aan documenten in Word, OneNote en Powerpoint.
Van de veelgebruikte applicaties Word, Excel en Powerpoint zijn in versie 2010 ook browservarianten beschikbaar, welke bedrijven op hun server kunnen plaatsen. Microsoft zal ook gratis varianten hiervan beschikbaar stellen aan consumenten via het web. Hiermee wil Microsoft de concurrentie aangaan met bijvoorbeeld Google Docs. Ook kunnen presentaties van Powerpoint 2010 direct over het web gestreamd worden.
Volgens Microsoft was de bèta van Office 2010 het meest succesvolle bètaproject tot nu toe, met meer dan 7,5 miljoen testers.