'Managers verdeeld over sociale media op werkvloer'
Bijna de helft van de Nederlandse managers (46 procent) ziet niet veel voordelen bij het inzetten van sociale media op de werkvloer. Dat blijkt uit wereldwijd onderzoek van Avanade, aanbieder van zakelijke technologiediensten.
Van deze groep denkt twaalf procent dat sociale netwerken zoals Twitter alleen geschikt zijn voor jongeren en privégebruik. Volgens Avanade lopen Nederlandse managers hiermee achter ten opzichte van beroepsgenoten in de rest van de wereld.
Messengerdiensten
Eveneens geeft 46 procent aan nooit interne messengerdiensten zoals Yammer te gebruiken op het werk. Veel managers zouden volgens het onderzoek bang zijn dat werknemers hiermee veel tijd verspillen, terwijl de waarde van deze technologieën voor het bedrijf moeilijk te meten zou zijn.
Wanneer managers wel gebruikmaken van interne messengerdiensten, verwacht bijna een derde dat deze de productiviteit verhogen en kostenbesparend werken. Ook zegt 35 procent de diensten te gebruiken omdat medewerkers het verwachten van de organisatie.