Logitech breidt Sync-software uit met features om bedrijven te helpen met complex ruimtebeheer

Redactie WINMAG Pro

Vandaag heeft Logitech (SIX: LOGN) (NASDAQ: LOGI) nieuwe software geïntroduceerd om bedrijven te helpen bij complex ruimtebeheer. De uitbreiding van Logitech Sync bestaat uit software voor het boeken van complete ruimtes, het verkrijgen van gedetailleerde inzichten in de manieren waarop ruimtes worden gebruikt en automatisering om management van ruimtes en apparatuur eenvoudiger te maken. De introductie van deze features is een gevolg van IT-teams die steeds meer moeite hebben met het bewaren van controle over ruimtebeheer, dat steeds complexer wordt.

“De complexiteit van vergaderruimtes is toegenomen, terwijl IT-teams in omvang niet meebewegen”, vertelt Henry Levak, VP of Product bij Logitech B2B. “Logitech Sync heeft als doel om IT-afdelingen weer optimale controle te geven. Zie Logitech Sync het als een centrale plek om de “Houston, we have a problem’-momenten’  nauwkeurig te volgen en deze problemen virtueel op te lossen, ongeacht de afstand.”

 

Compleet ruimtebeheer via één dashboard

 
Met Logi Dock Flex introduceerde Logitech vorig jaar al een oplossing om bureaus te boeken, waardoor het voor werknemers een fluitje van een cent werd om de juiste plek naast hun directe collega’s te reserveren in flexwerkomgevingen. Nu trekt Logitech deze lijn door naar volledige ruimtes. De nieuwe software om ruimtes te boeken via Tap Scheduler volgt dezelfde intuïtieve weg, waardoor conflicten die kunnen ontstaan bij het boeken van vergaderruimtes worden voorkomen. IT-teams kunnen bovendien alles managen vanuit één enkel platform.  

Dankzij de nieuwe software kunnen werknemers een complete ruimte boeken en claimen, direct vanuit kalenderapps als Google WorkSpace en Office 365, of direct via de Logitech Tap Scheduler.

 

Een systeem dat zich aanpast aan het gedrag van de gebruikers


Als er niet is ingecheckt in een gereserveerde ruimte, dan wordt deze automatisch vrijgegeven en beschikbaar gemaakt voor anderen. Voor ad-hoc-meetings kunnen gebruikers in één oogopslag zien of een ruimte beschikbaar is door middel van de LED-statuslampjes op Tap Scheduler. Ook kunnen gebruikers door een kaart navigeren om naar beschikbare ruimtes te zoeken via de Logi Tune-app, Tap Scheduler of beeldschermen op kantoor. 

In een toekomstige software-update wordt AI Viewfinder voor Rally Bar en Rally Bar Mini uitgebreid. Nu wordt deze feature gebruikt om mensen te framen, maar er wordt een mogelijkheid toegevoegd om een ad-hoc meeting te identificeren, waarna de status van de vergaderruimte automatisch schakelt naar ‘bezet’. 

IT-beheerders kunnen het boeken van ruimtes en bijbehorende instellingen naar wens aanpassen, zodat zij zelf een werkwijze kunnen vormgeven die aansluit bij het beleid van het bedrijf. Later dit jaar verschijnt er ook een update om de Tap Scheduler interface te personaliseren met custom wallpapers en beeldmateriaal dat de merkidentiteit van een bedrijf laat zien.

 

Redactie WINMAG Pro
Door: Redactie WINMAG Pro
Redactie

Redactie WINMAG Pro

Redactie