KPN kiest voor Oracle om operaties te moderniseren
Oracle maakt vandaag bekend dat KPN, de Nederlandse leider in telecommunicatie, heeft gekozen voor de Oracle Fusion Cloud-applicaties. Bij de implementatie, die wordt uitgevoerd door Deloitte en Oracle Consulting, zal KPN Oracle Fusion Applications inzetten voor zijn financiën, supply chain management en human resources om daarmee de bedrijfsvoering van het bedrijf te stroomlijnen.
KPN heeft in Nederland ruim 6 miljoen consumentenklanten, voor zowel breedband als mobiel. Het bedrijf wil van Nederland het best verbonden land ter wereld maken en zijn klanten het milieuvriendelijkste netwerk en de duurzaamste diensten aanbieden. KPN heeft zijn activiteiten de afgelopen jaren snel uitgebreid met digitale diensten. Hierdoor moest het bedrijf heroverwegen hoe het zijn kernbedrijfsprocessen beheert, zodat het snel en gemakkelijk nieuwe bedrijfsmodellen kan omarmen en nieuwe diensten kan schalen.
Het geïntegreerde cloudplatform van Oracle stelt KPN in staat om de financiële planning en prognoses te optimaliseren, zijn HR-processen te moderniseren en de werknemerservaring te verbeteren. Tegelijkertijd ondersteunen de applicaties van Oracle de stroomlijning van de inkoop en het supply chain management van de telecomprovider. De uitrol zal KPN ook helpen zijn doelen te bereiken ten aanzien van het verlagen van de operationele kosten en het energieverbruik binnen de organisatie.
“De digitalisering verandert de manier waarop we werken en leven. Het biedt tegelijk aanzienlijke kansen om te herstellen van de pandemie en tackelt veel van de sociale en ecologische uitdagingen waarmee we tegenwoordig worden geconfronteerd. Als KPN transformeren we ons bedrijf om onze klanten in deze nieuwe wereld te ondersteunen. Dit vereist dat we onze activiteiten vereenvoudigen en consolideren om wendbaarder en flexibeler te worden in een voortdurend veranderende omgeving. We geloven dat Oracle ons kan ondersteunen bij deze transformatie”, zegt Chris Figee, CFO bij KPN.
Oracle Fusion Applications, waaronder Oracle Fusion Cloud Enterprise Resource Planning (ERP), Oracle Fusion Cloud Supply Chain Management & Manufacturing (SCM) en Oracle Fusion Human Cloud Capital Management (HCM), stellen KPN in staat om bedrijfsprocessen te standaardiseren en zijn financiële-, HR- en supply chain-gegevens op één geïntegreerd IT-platform te beheren.
“Telecombedrijven zoals KPN innoveren continu door hun activiteiten te diversifiëren om nieuwe marktkansen te grijpen en te voldoen aan de snel veranderende verwachtingen van de klant. De wereldwijde pandemie heeft dit proces extra urgent gemaakt”, zegt Cormac Watters, executive vice president, EMEA Applications bij Oracle. “KPN's cultuur van duurzame innovatie en klantgerichtheid stelt het bedrijf in staat om jarenlang toonaangevend te zijn in Nederland. Met de continue innovatie van Oracle Fusion Applications zal het bedrijf kunnen profiteren van de nieuwste opkomende technologieën en de levering van de volgende generatie digitale- en connectiviteitsdiensten in Nederland.”