KPN ICT Service helpt ondernemers bij computerproblemen
Indien nodig is ook hulp aan huis mogelijk, op basis van 'no cure, no pay'. Met deze nieuwe dienst richt KPN zich op ondernemers die regelmatig computerproblemen hebben en nu nog afhankelijk zijn van vriendendiensten.
Ondernemers willen graag één loket voor ondersteuning bij alle problemen met hun computer of randapparatuur, zo blijkt uit onderzoek van KPN onder mkb’ers. Hun bedrijfsvoering is steeds afhankelijker geworden van ict, bijvoorbeeld van een goed werkende internetverbinding.
Een ict-expert van KPN kan je telefonisch helpen bij zaken als het herstellen van de internet- en netwerkverbinding, de installatie van een (draadloos) netwerk of printer, het openen van een bestand met de juiste software en het verhelpen van e-mailproblemen. Daarbij kan ook je computer op afstand overgenomen worden. De helpdesk is ook 's avonds en in het weekend bereikbaar.
Als het probleem niet telefonisch op te lossen is, schakelt KPN één van de honderd beschikbare monteurs in. Deze monteur is volgens de telecomaanbieder uiterlijk de volgende werkdag ter plekke. Daarbij geldt no cure, no pay en er zijn geen voorrijkosten. De kosten zijn 20 euro per kwartier indien het probleem is opgelost.
Met ICT Service t.w.v. 15 euro per maand biedt KPN ondersteuning voor maximaal vijf computers en bijbehorende randapparatuur. In de periode mei-augustus is ICT Service op afstand gratis bij een Zakelijk Bellen & Internet abonnement inbegrepen. Dit is een alles-in-een-oplossing voor bellen, internet en e-mail, vanaf 39,50 euro per maand.