KPN-dochter InSpark behaalt exclusieve expert status Microsoft Azure
KPN-dochter InSpark heeft onlangs de status toegekend gekregen van Microsoft Azure Expert Managed Service Provider (MSP). Dit maakt InSpark tot de enige Nederlandse Microsoft-partner met deze exclusieve MSP-status die het volledige Microsoft cloud-portfolio levert. Door de toekenning is InSpark nog beter uitgerust om KPN- en InSpark-klanten te faciliteren in hun digitale transformatie naar de cloud.
Het toekennen van de MSP-status geeft InSpark, dat dankzij ondersteuning van KPN komend jaar groeit in capaciteit en volume, nog meer stuwkracht. Zo kunnen InSpark en haar klanten voortaan directe toegang krijgen tot exclusieve, aanvullende automatiseringsmogelijkheden bij het migreren en updaten van Azure-omgevingen. Dit betekent dat klanten veel sneller en tegen veel lagere kosten innovatieve toepassingen veilig en betrouwbaar kunnen ontwikkelen en gebruiken.
Effectieve digitale transformatiereis
Organisaties moeten in no-time kunnen veranderen en daar hebben ze de juiste technologie voor nodig. Intelligente, innovatieve en schaalbare technologie geeft bedrijven de ruimte om continu en binnen korte tijd digitaal te transformeren. Een snelgroeiend aantal organisaties maakt momenteel de stap naar de moderne werkplek en de (Microsoft-)cloud. KPN en InSpark, die samen de grootste en veelzijdigste leverancier in Nederland zijn van Microsoft-dienstverlening, laten klanten zo eenvoudig, effectief en slim mogelijk de digitale transformatiereis maken. InSpark ontwikkelt projectversnellers en managed services voor de Microsoft-cloud. Dit stelt klanten in staat om veilig en flexibel samen te werken met laagdrempelig datagebruik en zorgt ervoor dat andere innovatieve toepassingen nog toegankelijker worden gemaakt voor iedere organisatie.
Erik Jan van Vuuren, CEO van InSpark: "Deze status is niet alleen een kroon op ons werk en een bewijs dat we tot de wereldwijde top van de Microsoft Azure-partners behoren. Het geeft ook een boost aan het ontwikkelen van nieuwe en verbeterde diensten. InSpark praat nu rechtstreeks mee over de verdere ontwikkeling van Azure door Microsoft. Op deze manier kunnen wij onze klanten nog veel beter bedienen in efficiënt gebruik van cloud-diensten en ze de beste ondersteuning leveren bij het omgaan met alle continue veranderingen."
Microsoft: "heel trots op InSpark"
InSpark is de eerste Nederlandse Microsoft-partner met MSP-status die zowel managed Azure-, managed security- als managed data & AI-diensten aanbiedt. De status laat zien dat InSpark de juiste ervaring, waarborgen en managed diensten levert om de bedrijfscontinuïteit van klanten op de Microsoft Azure-omgeving te garanderen.
Hermien Roebersen, Directeur Global Partner Solutions Microsoft Nederland: "We zijn heel trots op InSpark. Cruciaal bij de cloud-transitie is goede begeleiding en ondersteuning van een ervaren serviceprovider. InSpark heeft bewezen zo’n ervaren partner te zijn in het begeleiden van klanten bij het implementeren van end-to-end Azure-services. Deze status bewijst dat InSpark de expertise heeft om naadloos de services te leveren waar onze klanten op grote schaal om vragen."
KPN: "Belang voor continuïteit en innovatie"
Marieke Snoep, Chief Business Market en lid van de Raad van Bestuur bij KPN: "KPN is enorm blij dat we met het team van InSpark deze status hebben behaald. Naast de erkenning van onze diensten betekent dit dat we de samenwerking met Microsoft nog intensiever maken. Het laat zien dat InSpark dé plaats is voor het Azure-talent in Nederland. En dat is van direct belang voor de continuïteit en innovatie van de prachtige KPN-klanten die we bedienen in Nederland."
Over InSpark
InSpark is een dochteronderneming van KPN en de Microsoft-specialist van Nederland. Binnen KPN is het de plek waar Microsoft Cloud innovaties groeien. InSpark is dé versneller van digitale transformatie en heeft top Microsoft-specialisten in huis. Deze professionals werken nauw samen in multidisciplinaire expert-teams die op basis van Microsoft-technologie adviseren, migreren, beheren en innoveren. InSpark test vernieuwende ideeën in de praktijk. Zo ontstaan de beste oplossingen voor de zakelijke uitdagingen van klanten en wordt het beste uit twee werelden gecombineerd: snelheid en schaalbaarheid. KPN biedt daarbij ondersteuning in de adoptie van de oplossingen van Microsoft zodat bedrijven hier optimaal gebruik van kunnen maken.