Interview: Seth Shaw, vicepresident LogMeIn
LogMeIn is vooral bekend van de ‘remote access’-software voor computer-naar-computer. Jullie maken de laatste tijd echter een steeds grotere stap richting smartphones en andere mobiele apparaten, zoals de iPad. Wordt deze behoefte aan uitbreiding in de mobiele markt ingegeven door de ICT-professional, de consument of de ondernemer?
“In het begin kwam de behoefte aan mobiele versies van LogMeIn - waarmee met een mobiel apparaat een computer op een andere locatie kan worden overgenomen - van de ICT-professionals. Dit zijn mensen die LogMeIn vooral gebruiken om op afstand systemen te beheren. De mogelijkheid om computers te gebruiken, ongeacht de locatie, biedt grote voordelen.
We zien echter dat nu ook steeds meer consumenten en professionals die mobiel werken, gebruik gaan maken van onze LogMeIn-applicaties. Dit zijn mensen die verbonden willen blijven en toegang willen houden tot hun bestanden en informatie, zonder dat ze met een laptop moeten rondzeulen.
Toen de iPad in de Verenigde Staten werd gelanceerd, zagen we een grote groep nieuwe gebruikers die hun iPad zakelijk wilde gebruiken, maar hiervoor toegang nodig had tot hun thuiscomputers of die op kantoor. Door de verbinding via LogMeIn verandert de iPad van een tabletcomputer in een soort van lichtgewicht laptop. Hiermee is ‘trouble shooting’ onderweg voor ICT'ers een eenvoudige taak geworden.”
Seth Shaw van LogMeIn, foto: Kristen Wood