Influencer marketing inzetten via slimme online platformen

Redactie WINMAG Pro
Waar in het verleden vaak gekozen werd voor offline marketing, richten steeds meer bedrijven zich op online platforms. Denk bijvoorbeeld aan de groeiende populariteit van search engine optimization (SEO), of search engine advertising (SEA). Het doel van dergelijke marketingvormen is opvallen in de zoekresultaten bij relevante zoekwoorden. Een alternatief is het inzetten van influencer marketing. Onder een influencer verstaan we iemand met een groot bereik op internet. Veel mensen kennen de term van het groeiende aantal vloggers, die vaak als influencers worden beschreven. Wat heb je aan influencer marketing? Hoe zet je dit in voor jouw organisatie? In dit artikel lees je er meer over.

Voordelen van influencer marketing voor bedrijven

Het gebruik van influencer marketing levert verschillende potentiële voordelen op. Door influencers in te zetten, bereik je in een keer een groot publiek. Vaak hebben influencers een bereik van duizenden Nederlandse of internationale volgers. Het promoten van een product dient als een call to action voor volgers van influencers. Als een bekend persoon een product gebruikt, wil iedereen deze immers hebben! Dat geldt des te meer, wanneer het product door meerdere influencers wordt aanbevolen. Wist je dat een consument doorgaans vijf tot zeven contactmomenten nodig heeft, alvorens deze een product bestelt? Influencer marketing helpt je dit aantal relatief snel te halen.  

Uitdagingen bij influencer marketing

Bij influencer marketing zal je tegen een aantal uitdagingen aanlopen als organisatie. Hoe bereik je de influencers bijvoorbeeld? Hoe krijg je ze zover om jouw producten aan te raden bij hun volgers? Op welke manier kun je een product onder de aandacht brengen van de volgers van een influencer? Moet iemand het product benoemen in een video, of wil je het prominent in beeld hebben staan op een foto? Ook niet onbelangrijk: welke influencers hebben volgers die passen binnen de doelgroep van jouw organisatie? Er zijn gelukkig verschillende organisaties, die hulp kunnen bieden bij het gebruik van influencer marketing. 

Hulp bij influencer marketing voor jouw bedrijf

Dergelijke organisaties hebben de kennis en expertise om influencer marketing op de juiste wijze in te zetten. Net als bij bijvoorbeeld het kopen van advertentieruimte in een zoekmachine, wil je het effect van deze marketingcampagnes optimaliseren. Dit betekent dat het aantal verkopen zou moeten stijgen na afloop van een marketingcampagne onder influencers. Laat je adviseren over de beste manier om influencer marketing in te zetten voor jouw organisatie. Influencer bedrijven helpen je de juiste influencers te benaderen en producten op de meest efficiënte manier onder de aandacht te brengen bij volgers van deze bekende personen.

Redactie WINMAG Pro
Door: Redactie WINMAG Pro
Redactie

Redactie WINMAG Pro

Redactie