HP: het verschil tussen producten en oplossingen is service

HP: het verschil tussen producten en oplossingen is service

Redactie WINMAG Pro
In Lissabon waren we uitgenodigd op het Printing Reinvented-evenement van HP. Met een geheel vernieuwde line-up aan OfficeJet-, LaserJet- en PageWide printers geeft HP het zakelijke printsegment een flinke zet.

Oplossingen van HP

​Om in de behoeftes van alle klanten te voorzien, zowel kleinzakelijke klanten als klanten op  enterprise-niveau, presenteert HP een volledig aanbod aan printoplossingen. Of misschien kunnen we beter zeggen: documentoplossingen. Want printen alleen is allang niet meer voldoende voor een organisatie. Multifunctionele printers moeten voorzien in een behoefte van organisaties om hun documentflow zo in te richten dat deze perfect aansluit op de werkwijze binnen die organisatie. Dit is exact hetgeen wat HP voor ogen heeft met haar nieuwe line-up aan printers.

One-stop shop

Om dit te verduidelijken noemt David Ryan, General Manager EMEA van HP’s printing business, de ‘one-stop shop’: een plek waar een organisatie alle producten en services kan afnemen om de documentflow binnen die organisatie te regelen en te optimaliseren. ‘Organisaties hebben behoefte aan duidelijkheid waar ze de oplossingen kunnen afnemen die ze nodig hebben en waar ze op terug kunnen vallen voor op maat gemaakte services’, aldus Ryan. HP wil exact dat bieden, door niet alleen de hardware te leveren, maar ook de benodigde services en oplossingen binnen de organisatie.

MKB

Onderdeel van die service aan organisaties is niet alleen de inrichting zelf van de documentflow, ook het management achteraf is cruciaal. Zijn de enterprise-level modellen aan printers van HP standaard al voorzien van Secure Managed Print Services van HP, ook het midden- en kleinbedrijf heeft tegenwoordig behoefte aan de nodige management-features voor hun documentflow. Daarom maakt HP delen van hun Managed Print Services ook beschikbaar voor haar non enterprise-modellen aan printers. Dit loopt via de channel partners van HP, waarmee een organisatie, hoe klein ook, dus inderdaad een one stop-shop heeft om de documentstroom binnen de organisatie in te richten.

Service

Waar het uiteindelijk allemaal op neerkomt is service, volgens HP de belangrijkste factor om ook in de toekomst concurrerend te blijven. ‘Met service, dus niet alleen het leveren van oplossingen maar deze ook te ondersteunen passend bij de organisatie waaraan de oplossing geleverd wordt, maakt een bedrijf uiteindelijk het verschil. Het biedt de meerwaarde waarnaar een klant op zoek is’, aldus Ryan.

Redactie WINMAG Pro
Door: Redactie WINMAG Pro
Redactie

Redactie WINMAG Pro

Redactie