Google breidt Apps for Work uit
Google heeft haar zakelijke tak Apps for Work verder uitgebreid. Zo zijn er meer applicaties toegevoegd in de Play Store for Work en heeft Gmail een nieuwe functie gekregen.
Wanneer je als onderneming gebruikmaakt van Google Apps for Work, krijg je toegang tot cloud-applicaties van derden die door Google worden aanbevolen. De eerste applicaties die zijn toegevoegd zijn ProsperWorks voor CRM, Smartsheet, Ringcentral, Switch, AODocs, Powertools, Ping Identity en Okta. Het aanbod van Apps for Work bestaat nu uit communicatie, opslaan en samenwerken. Denk hierbij aan applicaties als Gmail, Hangouts, Drive, Documenten en Spreadsheets. De nieuwe applicaties intergreren met de al bestaande applicaties, waarbij Smartsheet bijvoorbeeld samenwerkt met Google Calendar, Gmail en Drive.
Gmail
Niet alleen Apps for Work is aangepast, ook Gmail heeft een nieuwe feature gekregen. Met Smart Reply krijg je voor elke inkomende e-mail drie antwoordopties. Deze antwoorden worden door Google voorgesteld dankzij een technologie die gebaseerd is op machine learning. Zo kun je gemakkelijk een kort antwoord versturen, zoals 'ik stuur het naar je op' als er gevraagd wordt om bepaalde documentatie. Daarnaast heb je de mogelijkheid om de tekst aan te vullen en aan te passen als een uitgbreider antwoord gewenst is. Op basis van eerdere antwoorden past Smart Reply de antwoordsuggesties aan.
Smart Reply wordt later deze week beschikbaar voor Gmail op Android en iOS, maar is voorlopig alleen in het Engels beschikbaar.
Apps for Work
Google kwam eerder dit jaar met Android for Work, waar Apps for Work een onderdeel van is. Hiermee speelt Google in op de steeds groter wordende zakelijke markt die gebruik maakt van Google's applicaties. Bij de 'for Work'-lijn van Google wordt er nog beter nagedacht over beveiliging en het scheiden van je privé- en zakelijke leven. Zo kun je binnen Android for Work een apart profiel aanmaken voor je persoonlijke applicaties.