Facebook at Work bijna klaar voor lancering
Facebook at Work
Dit meldt Reuters naar aanleiding van uitspraken die Julien Codorniou, director of global platform partnerships bij Facebook, tegenover de persdienst deed. Een bèta van de service startte afgelopen januari, waarbij testers via een invite only-systeem deel konden nemen aan de bèta.
Op het moment van schrijven testen meer dan driehonderd bedrijven de service, waaronder Heineken en de Royal Bank of Scotland. Wanneer de service lanceert kan elk bedrijf gebruik maken van Facebook at Work. Voor een klein bedrag per maand kunnen er premium services aangekocht worden zoals analyse-tools. Het precieze bedrag wat Facebook hiervoor wil vragen is nog niet bekend.
Facebook at Work bijna gelijk aan Facebook
Facebook at Work is voor een groot deel gelijk aan het reguliere Facebook-platform, zo meldt Codorniou. 'Ongeveer 95 procent van Facebook hebben we ook in Facebook at Work geïmplementeerd.' Met de service hebben gebruikers een profiel apart van hun reguliere Facebook-profiel. Games kun je er niet mee spelen, maar verder belooft Codorniou eenzelfde ervaring als die je op de reguliere Facebook aantreft.
Een precieze lanceerdatum is nog niet genoemd, maar volgens Reuters kunnen we Facebook at Work de komende maanden verwachten.