De meest opvallende stappen van NETGEAR
NETGEAR Insight
Vooral het MKB worstelt vaak met hun IT-oplossingen, zeker wanneer de neiging bestaat om het helemaal zelf te regelen. Bovendien ziet NETGEAR in dat het via traditionele retailers erg lastig is om, puur op basis van hardware, te concurreren met andere fabrikanten. De toekomst ligt volgens het bedrijf bij retailing van ‘IT as a service’. Oftewel, NETGEAR wil IT-dienstverleners voor bedrijven aan zich binden.
Daarom is NETGEAR Insights gelanceerd, een platform dat het voor IT-specialisten makkelijker moet maken om een netwerk op te zetten en te onderhouden. Via de mobile app kun je namelijk op afstand het netwerk van verschillende klanten volledig beheren en managen, en de setup van een netwerk vergemakkelijken.
Consumentenproducten
Daarnaast levert NETGEAR nog steeds een grote hoeveelheid producten voor de consumentenmarkt, waaronder de nieuwe Nighthawk X6S router. De router biedt een gecombineerde wifi-snelheid van 4Gbps, en is voorzien van een 64-bit 1.8GHz dual core processor met drie offload-processoren. Dankzij de gigabit WAN-to-LAN-snelheid ondervinden gebruikers minder lag bij het gamen en hebben ze minder te maken met buffering bij streamen van video.
De Arlo Baby combineert babymonitoring met een schattig uiterlijk, en biedt met zijn uitgebreide functionaliteiten uitkomst aan drukke ouders. Zo kan hij muziek afspelen, beschikt over sensoren voor het monitoren van luchtkwaliteit, luchtvochtigheid en temperatuur en heeft een ingebouwde meerkleurige nachtlamp. Arlo Baby biedt remote toegang tot video, livestreaming en opname, tweeweg-audio en geavanceerde nachtvisie zodat ouders altijd en overal in 1080p HD zicht op hun baby hebben.