Crayon erkend als leider in de Gartner® Magic Quadrant™ 2023 voor Software Asset Management Managed Services

Crayon erkend als leider in de Gartner® Magic Quadrant™ 2023 voor Software Asset Management Managed Services

Redactie WINMAG Pro

Software is één van de top drie investeringen die de meeste bedrijven doen, dus het is geen verrassing dat IT-kostenoptimalisatie hoog op de agenda’s van besturen en C-level decision-makers staat. Bij Crayon zorgt ons uitgebreide dienstenportfolio, in combinatie met de wereldwijde expertise van meer dan 420 SAM-consultants en een nog groter aantal licentie-experts, ervoor dat we verschillende soorten usecases kunnen aanpakken. We zijn in staat om klanten overal ter wereld te bedienen en een breed scala aan software-uitgevers te bestrijken. 

“Het is een eer om in het l​eiderskwadrant te worden geplaatst. Wij geloven dat deze ongelooflijke erkenning getuigt van de diepgaande kennis en expertise van ons team in het leveren van Software Asset Management-services. Deze expertise hebben we opgedaan door meer dan 20 jaar een klantgerichte aanpak te hanteren. Het heeft onze toonaangevende overtuiging gevormd om alle bedrijven te helpen, ongeacht hun omvang, sector of complexiteit,” vertelt Melissa Mulholland, CEO van Crayon. 

“Eén van de belangrijkste aspecten van ons aanbod is de afstemming op de branchenormen, waardoor we een gestandaardiseerde aanpak garanderen, maar toch flexibel genoeg zijn om aan de specifieke behoefte van elke klant te voldoen. We voelen ons vereerd dat we opnieuw in het leiderskwadrant zijn geplaatst,” aldus Florian Rosenberg, CTO van Crayon. 

Crayon is er bijzonder trots op om opgenomen te zijn in de Gartner Magic Quadrant. Het rapport wordt beschouwd als een uitstekende en nuttige bron voor organisaties bij het maken van geïnformeerde beslissingen bij het selecteren van een SAM Managed Services-partner. 

“Magic Quadrants bieden visuele momentopnames, diepgaande analyses en bruikbaar advies die inzicht geven in de richting, volwassenheid en deelnemers van een markt,” aldus Gartner[2]. Volgens de onderzoeksmethodologie worden leveranciers in vier kwadranten geplaatst: Leiders, Uitdagers, Niche-spelers en Visionairs. Dit alles op basis van hoe ze hun visie uitvoeren en hoe goed ze presteren ten opzichte van de marktvisie van Gartner.  

Volgens Gartner “bieden leiders een volwassen aanbod dat voldoet aan de marktvraag en hebben ze de visie getoond die nodig is om hun marktpositie te behouden, terwijl de vraag evolueert. Het kenmerk van leiders is dat zij zich richten op, en investeren in, hun aanbod tot het punt waarop ze de markt leiden en de algemene richting ervan kunnen beïnvloeden.” 

Criteria waaraan leiders moeten voldoen volgens de Magic Quadrant:              Leiders beschikken doorgaans over een omvangrijke, tevreden klantenkring (in verhouding tot de omvang van de markt) en genieten een grote zichtbaarheid binnen de markt. Door hun omvang en financiële kracht kunnen ze levensvatbaar blijven in een uitdagende economie.  

Leiders reageren meestal op een breed marktpubliek door ruime marktvereisten te ondersteunen. Het kan echter voorkomen dat ze niet voldoen aan de specifieke behoeften van verticale markten of andere meer gespecialiseerde segmenten.  

Bekijk het rapport hier

 

Lees ook

Oracle Cloud Infrastructure presenteert Enterprise Generative AI Service

LG Smart Cottage: De Toekomst van Duurzaam Wonen

 

 

Redactie WINMAG Pro
Door: Redactie WINMAG Pro
Redactie

Redactie WINMAG Pro

Redactie