Cisco helpt hun klanten om cloud-smart te worden

Cisco helpt hun klanten om cloud-smart te worden

Redactie WINMAG Pro

Cisco kondigt nieuwe manieren aan om klanten te helpen digitale transformaties te versnellen naarmate ze meer informatie en middelen naar de cloud verplaatsen.

De wereld waarin we leven is meer dan ooit afhankelijk van de cloud, IT-teams staan ​​voor de uitdaging om iedereen altijd en overal een optimale digitale ervaring te bieden. Als gevolg hiervan gaan bedrijven over naar een vanuit de cloud beheerde operatie op basis van snelheid, inzicht en controle om de grotere verspreiding van applicaties, gebruikers en technisch personeel te overbruggen.

Klanten stimuleren om betere resultaten te realiseren vanuit de cloud

Cisco heeft de afgelopen zes jaar miljarden dollars geïnvesteerd om de cloud in elk aspect van het bedrijf in te bouwen. De nadruk lag hierbij op het helpen van klanten met het ontwikkelen van volledige cloud strategieën op vijf belangrijke gebieden: continuïteit, inzichten, beveiliging, connectiviteit en operaties.

Tijdens het virtuele 'Future Cloud'-evenement presenteerde Cisco de cloudstrategie voor de bovenstaande 5 gebieden ontwikkeld om bedrijven te helpen naadloze digitale ervaringen te leveren in een hybride cloud-wereld.

"Tegenwoordig is een eenvoudige, intuïtieve gebruikerservaring dé manier om succes te behalen in een digitale wereld", zegt Sebastiaan de Haas, Country Lead Cloud Infrastructure & Software Cisco NL. “We zijn erop gericht technologische teams en afdelingen te ondersteunen zodat zij veilig de best mogelijke applicatie-ervaring kunnen leveren. Alleen Cisco kan de hybride cloud-oplossingen, observability, inzichten en automatisering bieden die nodig zijn om echt cloud smart te zijn.”

Nieuwe hybride cloud innovaties die zijn aangekondigd:

Hybride cloud operaties: 

  • Introductie van de nieuwe Cisco UCS® X-Series: Cisco's Unified Computing System (UCS) wordt door meer dan 50.000 klanten gebruikt in datacenters wereldwijd. UCS X-Series is volledig geïntegreerd met Cisco Intersight en is een uniek systeem dat is ontworpen voor het beheren van multi cloud omgevingen. Het combineert het beste van rack- en blade-systemen en is voorzien van revolutionaire UCS X-Fabric-technologie. Het is ontwikkeld voor de veelzijdigheid van de workload van nu en is klaar voor de toekomstige industriële innovatie van processoren, liquid cooling en andere ontwikkelingen.
  • Intersight Cloud Orchestrator biedt een gebruiksvriendelijk framework door middel van low coding dat complexe workflows vereenvoudigt, zodat IT Ops gemakkelijk infrastructuur en workloads kan uitrollen en de levering van services kan versnellen.
  • Intersight Workload Engine is een krachtig platform voor moderne, cloud-native workloads. Intersight Workload Engine is een door Cisco ontwikkelde hypervisor voor HyperFlex wat volledig beheerd word vanuit het Intersight SAAS platform. Deze Hypervisor is geoptimaliseerd voor het draaien van Kubernetes workloads. 
  • Cisco Service Mesh Manager: een nieuwe uitbreiding van de Intersight Kubernetes-service, die diepgaande visibility en vereenvoudigd beheer biedt met policy based beveiliging en intuïtieve visualisatie van service-topologieën in de K8 clusters on-premise en in de cloud.
  • Cisco Cloud ACI is nu beschikbaar op AWS, Azure, en Google Cloud, en zal algemeen beschikbaar zijn in de herfst van 2021. Het policy driven model van Cloud ACI vermindert de kosten en de complexiteit van het beheer van hybride en multicloud omgevingen.
  • Voor meer informatie over andere nieuwe producten die hybride cloudactiviteiten ondersteunen, klik hier.

Observability & Insights:

  • Integratie van ThousandEyes internet- en Cloud-intelligence, met de Cisco Catalyst 8000 Edge Series voor SD-WAN en Cisco Nexus 9000-switches voor datacenters, biedt klanten waardevolle inzichten over de netwerkgezondheid en applicatieprestaties door monitoring van de campus, filialen, datacenters en elk punt van het WAN-netwerk tussen de gebruiker en applicaties.
  • Nexus Dashboard Orchestrator fungeert als een “single pane of glass” voor het configureren en beheren van gemeenschappelijk beleid voor meerdere on-prem ACI-sites, AWS en Microsoft Azure-regio's en komt dit najaar naar Google Cloud.
  • Intersight Cloud Orchestrator: biedt een gebruiksvriendelijk framework om complexe workflows te creëren en automatiseren, zodat IT Ops eenvoudig infrastructuur en workloads kunnen organiseren en de levering van services kunnen versnellen.

Customer Experience (CX)-Services voor de cloud:

  • CX Business Critical Services voor de cloud biedt advies en expertise voor het ontwerpen, implementeren, beveiligen en optimaliseren van digitale transformaties.
  • CX Intersight Workload Optimizer Services verbeteren het resourceverbruik van applicaties in de cloud.
  • CX Advanced Services voor ThousandEyes en SD-WAN leveren de beste applicatie-ervaring voor cloudoplossingen, met integratie en een deskundig ontwerp voor verminderde complexiteit van projecten en versnelde transformatie.
  • Custom Quick Start Solutions leveren diensten voor end-to-end automatisering en infrastructure-as-code (IaC).
Redactie WINMAG Pro
Door: Redactie WINMAG Pro
Redactie

Redactie WINMAG Pro

Redactie