Bol.com biedt producten van concurrenten aan

Redactie WINMAG Pro
Bol.com heeft zijn aanbod uitgebreid door vanaf nu ook producten van concurrenten aan te bieden. Er zijn overeenkomsten gesloten met Megapool.nl, Informatique, Internetshop.nl en Bobshop, zo maakte de webshop bekend.

Later kunnen hier nog andere aanbieders bijkomen. De producten van de concurrentie worden volledig geïntegreerd met het eigen aanbod en verkocht via bol.com plaza. Voorlopig gaat het alleen om elektronicaproducten.

'Door het toelaten van specialistische partijen wordt het assortiment uitgebreid en kan de klant in iedere categorie nog beter vinden wat hij zoekt, ook de artikelen die bol.com om bepaalde redenen niet kan opnemen in zijn assortiment', zo verklaart bol.com-directeur Daniel Ropers.

De prijzen tussen de artikelen van bol.com en die van de concurrenten kunnen afwijken, waarbij de klant de keuze maakt. Valt de keuze op de concurrent, dan zorgt deze voor de levering. De betalingsafhandeling wordt geregeld door bol.com. Concurrenten moeten hiervoor wel een commissie betalen aan bol.com.

Jaarcijfers

De webwinkel heeft daarnaast de jaarcijfers bekendgemaakt. Bol.com heeft 2010 afgesloten met een recordomzet van 318 miljoen euro, een groei van meer dan 40 miljoen euro ten opzichte van het jaar daarvoor. Volgens bol.com bestelden in 2010 meer dan drie miljoen klanten zestien miljoen artikelen.

Redactie WINMAG Pro
Door: Redactie WINMAG Pro
Redactie

Redactie WINMAG Pro

Redactie