Bijna de helft van de industriële bedrijven ondervindt maandelijks netwerkproblemen   
Netwerkproblemen in Industriële Bedrijven: Uitdagingen en Oplossingen

Bijna de helft van de industriële bedrijven ondervindt maandelijks netwerkproblemen   

Redactie WINMAG Pro

Eén op de drie industriële bedrijven kampt regelmatig met netwerkproblemen. Maar liefst 45% van de bedrijven ervaart deze problemen meerdere keren per maand, terwijl slechts 12% aangeeft hier één keer per jaar of minder mee te maken te hebben. Dit zijn zorgwekkende bevindingen uit het rapport van Kaspersky, waarin de uitdagingen op het gebied van netwerk- en informatiebeveiliging voor geografisch verspreide bedrijven worden belicht.

Industriële bedrijven opereren vaak met infrastructuren die geografisch verspreid zijn, zoals fabrieken, filialen en andere essentiële faciliteiten op diverse locaties. Deze spreiding brengt diverse uitdagingen met zich mee, waaronder logistieke complicaties, communicatiebarrières, problemen bij het coördineren van activiteiten, het waarborgen van consistente kwaliteitsnormen, en naleving van lokale regelgeving.

 

Naast deze organisatorische uitdagingen hebben industriële bedrijven met meerdere vestigingen regelmatig te maken met problemen op het gebied van IT-infrastructuur en informatiebeveiliging. Uit het Kaspersky-rapport 'Managing Geographically Distributed Businesses: Challenges and Solutions' blijkt dat 49% van de productiebedrijven het effectief detecteren en oplossen van cybersecurityincidenten als de grootste uitdaging ziet. Ook het monitoren van de implementatie van beveiligingsmaatregelen (46%) en het opstellen van een samenhangend beveiligingsbeleid (42%) werden genoemd als belangrijke knelpunten.

 

Daarnaast meldde bijna 30% van de respondenten regelmatig netwerkproblemen, zoals storingen, slechte prestaties van applicaties en onvoldoende verbindingscapaciteit te ervaren. Van deze groep ervaarde 38% dergelijke problemen één tot drie keer per maand, terwijl 28% hier een paar keer per maand mee te maken had en 7% zelfs wekelijks.

 

Wat betreft de herstelduur na een netwerkstoring, gaf de meerderheid van de respondenten (74%) aan dat ze doorgaans 1 tot 5 uur nodig hadden om het netwerk te herstellen. 15% van de bedrijven wist storingen binnen een uur op te lossen, terwijl 10% meldde dat dit tot een volledige werkdag kon duren. Dergelijke downtime leidt tot aanzienlijke financiële en reputatieschade, met kosten die kunnen oplopen tot duizenden dollars per minuut. Het is daarom cruciaal om netwerkonderbrekingen te voorkomen en snel te herstellen.

 

"Netwerkproblemen in industriële bedrijven leiden vaak tot vertragingen, productiviteitsdalingen, financiële verliezen en reputatieschade," zegt Maxim Kaminsky, Business Development Manager (Secure Access Service Edge) bij Kaspersky. "Wanneer het netwerk uitvalt, raken communicatie en bedrijfsprocessen verstoord en verliezen werknemers toegang tot essentiële informatie, wat zowel de  productiviteit en als het klantvertrouwen schaadt. Bedrijven moeten daarom maatregelen nemen om hun activiteiten te beschermen en de bedrijfscontinuïteit te waarborgen. Door de oorzaken van netwerkproblemen te begrijpen en strategisch in te grijpen, kunnen deze uitdagingen worden aangepakt en alle processen veilig worden gesteld."

 

Voor inzage in het volledige rapport 'Managing Geographically Distributed Businesses: Challenges and Solutions' bezoek de website.

 

Het onderzoek biedt een dieper inzicht in de uitdagingen op het gebied van netwerk- en informatiebeveiliging waarmee geografisch verspreide bedrijven worden geconfronteerd, en belicht de oplossingen die organisaties gebruiken om deze moeilijkheden te overwinnen. Voor dit onderzoek ondervroeg Kaspersky 1.000 respondenten uit 20 landen: Brazilië, Chili, Colombia, Mexico, VS, Frankrijk, Duitsland, het VK, Spanje, Saoedi-Arabië, Zuid-Afrika, Turkije, Verenigde Arabische Emiraten, Rusland, Singapore, China, Japan, India, Indonesië en Maleisië.

 

Over Kaspersky   

Kaspersky is een wereldwijd bedrijf voor cyberbeveiliging en digitale privacy, opgericht in 1997. Tot op heden zijn meer dan een miljard apparaten beschermd tegen opkomende cyberbedreigingen en gerichte aanvallen. Kaspersky's diepgaande informatie over bedreigingen en expertise op het gebied van beveiliging worden voortdurend omgezet in innovatieve oplossingen en diensten om bedrijven, kritieke infrastructuur, overheden en consumenten over de hele wereld te beschermen. Het uitgebreide beveiligingsportfolio van het bedrijf omvat toonaangevende endpointbescherming, gespecialiseerde beveiligingsproducten en -diensten, evenals Cyber Immune-oplossingen om geavanceerde en evoluerende digitale bedreigingen te bestrijden. We helpen meer dan 200.000 zakelijke klanten te beschermen wat voor hen het belangrijkst is. Meer informatie op www.kaspersky.com. 

Redactie WINMAG Pro
Door: Redactie WINMAG Pro
Redactie

Redactie WINMAG Pro

Redactie