Bedrijven zonder wereldwijde aanwezigheid lopen groeikansen mis
G-P (Globalization Partners), pionier en erkend leider in de wereldwijde werkgelegenheidsindustrie die bekend staat om vooraanstaande oplossingen voor het voldoen aan arbeidswet- en regelgeving waar ook ter wereld, publiceert vandaag de eerste editie van zijn jaarlijkse Global Growth Report, getiteld ‘The Rise of the Everywhere Workforce’. Hieruit blijkt dat 73% van alle managers op C-niveau hun focus ondanks alle economische onzekerheid nog altijd richt op de groei van hun onderneming in het komende jaar. Groei vraagt echter om vaardig talent dat topmanagers vaak niet op lokaal niveau kunnen vinden. Hierdoor zien zij zich genoodzaakt om buiten de landsgrenzen naar werknemers te zoeken.
Het 2023 Global Growth Report van G-P biedt een overzicht van de verwachtingen en het sentiment van werknemers binnen het veranderende zakelijke landschap van 2.500 topmanagers en 5.500 professionals, waaronder 500 Nederlandse werknemers. Het rapport reikt daarnaast strategieën en best practices aan die bedrijven helpen om uit te groeien tot een leider met een wereldwijde ambitie waarbij werknemers centraal staan.
"Zakelijke groei is niet langer een lineair traject. Bedrijven die succesvol willen zijn in een markt waarin verandering de enige constante is, moeten zich voortdurend aanpassen. Dat geldt ook voor hun topmensen. Een wereldwijde oriëntatie is van cruciaal belang om met verandering om te gaan, innovatie aan te jagen en nieuwe businessmodellen te ontwikkelen”, aldus Nicole Sahin, de CEO van G-P.
“Maar een wereldwijde oriëntatie op zichzelf is niet genoeg”, zegt Sahin. “Leiders moeten een holistische bedrijfsomgeving in het leven roepen die ondersteuning biedt voor een wereldwijd werknemersbestand. Er is een combinatie nodig van een wereldwijde oriëntatie, menselijke expertise en krachtige technologie om alle subtiliteiten die bij wereldwijde groei om de hoek komen kijken op orde te krijgen. Dit is nodig voor maximale innovatie, het creëren van wereldwijde groeikansen en het verkrijgen van voorsprong op de concurrentie.”
Belangrijke onderzoeksbevindingen die in het rapport naar voren komen zijn onder meer:
● De stand van zaken rond de ‘everywhere workforce’: Bijna de helft van alle Nederlandse werknemers (48%) is al op zoek naar een nieuwe baan of van plan om dat in de komende zes maanden te gaan doen. 72% van hen zegt voor een wereldwijd opererend bedrijf te willen werken.
● Werving van toptalent: Ruim driekwart van alle wereldwijde topmensen (77%) zegt problemen te hebben met het vinden van vaardig talent in hun huidige markten, waarin 72% daarom de mogelijkheid overweegt om op internationaal niveau personeel te gaan werven.
● Ideale leiderskwaliteiten: Ruim de helft van alle Nederlandse werknemers (55%) ziet flexibel aanpassingsvermogen als de belangrijkste kwaliteit die nodig is om met succes leiding te geven aan een wereldwijd team.
● Artificial intelligence inzetten: 90% van alle Nederlandse werknemers is enthousiast over de mogelijkheden om AI in te zetten op het werk. Met het oog op internationale expansie denkt 48% van alle managers wereldwijd en 45% van alle werknemers wereldwijd dat AI kan helpen om zakelijke problemen in nieuwe doelmarkten effectiever te voorspellen.
Download het Global Growth Report van G-P hier voor meer informatie over de kansen en uitdagingen die met wereldwijde groei gepaard gaan.
Meer informatie over de manier waarop global growth technology bedrijven kan helpen met het realiseren van hun zakelijke doelstellingen is te vinden op: www.g-p.com
Lees meer!
Hier: DIN Assuradeuren en Driessen Assuradeuren gaan samen verder onder de naam YINCO
Hier: DPD, marktleider in internationaal pakketvervoer, investeert 250 miljoen euro in uitbreiding Benelux sorteercapaciteit