Avaya versterkt leiderschap in Customer Experience oplossingen met acquisitie van Edify

Avaya versterkt leiderschap in Customer Experience oplossingen met acquisitie van Edify

Redactie WINMAG Pro

Avaya, een wereldwijde leider in oplossingen voor klantervaring (CX), heeft op 8 mei de acquisitie van Edify aangekondigd. Deze acquisitie integreert geavanceerde, op AI gebaseerde customer journey orchestration en workflow mogelijkheden rechtstreeks in het Avaya Experience Platform (AXP). Ook brengt het gekwalificeerd engineering talent in Avaya's engineering organisatie. 

Edify biedt no-code, cloud-native oplossingen. Door de integratie van zijn unieke bewerkmogelijkheden in AXP versnelt Avaya haar capaciteit om op maat gemaakte klantervaringen te leveren. Dit omvat task automation, journey orchestration en out-of-the-box CRM-connectors. Avaya blijft zich inzetten voor innovatie van CX-oplossingen met deze acquisitie. 

“De acquisitie van Edify zorgt voor meer mogelijkheden binnen Avaya's Customer Experience-oplossingen, wat onze klanten meer opties biedt”, zegt Alan Masarek, CEO van Avaya. “Deze acquisitie laat zien dat investeringen in technologie, talent en ervaring om het momentum van ons bedrijf in de markt te versterken van groot belang voor ons zijn. Even belangrijk is de toevoeging van hooggekwalificeerd CX talent aan onze engineering-, product- en go-to-market-organisaties. Wij kijken ernaar uit om het Edify-team bij Avaya te verwelkomen.”  

“Het team en ik zijn verheugd om ons bij Avaya aan te sluiten”, zegt Tony Lama, CEO van Edify. “Edify heeft altijd gestreefd naar het verleggen van grenzen in bedrijfscommunicatie, zowel binnen als buiten de traditionele contactcentra. Door deel uit te maken van het Avaya-team kunnen we deze missie op een ongekende schaal voortzetten en tegelijkertijd Avaya's ‘innovation without disruption’ strategie ondersteunen.”  

De integratie van Edify's no-code orchestration engine in AXP stelt bedrijven in staat om snel en gemakkelijk de benodigde workflows te creëren en te implementeren. Dit verbindt hen met hun klanten, waardoor enterprise klantervaringen net zo eenvoudig worden als persoonlijke ervaringen. Het vermogen om gepersonaliseerde ervaringen te creëren is belangrijk voor elke organisatie, en is nog waardevoller wanneer bedrijven deze ervaringen kunnen ontwikkelen zonder uitgebreide IT-betrokkenheid of externe resources. De workflows van Edify helpen gebruikers bij het leveren van volledig geautomatiseerde en ondersteunde customer journeys met een groot gebruiksgemak. Het platform omvat functies zoals API's voor naadloze integratie met oplossingen van technologiepartners, out-of-the-box CRM-connectors, en AI-gestuurde mogelijkheden zoals Natural Language Understanding (NLU) en sentimentanalyse.  

“Met de acquisitie van Edify versnelt Avaya haar vermogen om nieuwe innovatie op het gebied van workflow orchestration naar haar klanten te brengen, evenals aanvullende native AI-mogelijkheden”, zegt Sheila McGee-Smith, president en hoofdanalist bij McGee-Smith Analytics. “Edify is de afgelopen jaren opgebouwd met behulp van de modernste microservice-architectuur, waardoor Avaya het snel kan integreren als een native component van het Avaya Experience Platform. Hierdoor worden vernieuwingen geleverd met de snelheid die CX-beslissers eisen.”  

De overname van Edify door Avaya werd in mei van 2024 afgerond. De voorwaarden van de transactie zijn niet bekendgemaakt.  

Redactie WINMAG Pro
Door: Redactie WINMAG Pro
Redactie

Redactie WINMAG Pro

Redactie