Automatisch Gecreëerde Advertentiemiddelen Nu Ook Beschikbaar in het Nederlands
Google heeft vandaag tijdens DMEXCO, een digitaal marketingevenement in Keulen, Duitsland, aangekondigd dat automatisch gecreëerde advertentiemiddelen in meerdere markten wereldwijd worden geïntroduceerd. Hierdoor wordt het voor bedrijven nog eenvoudiger om relevante advertenties te leveren en effectiever verbinding te maken met meer klanten.
Deze automatisch aangemaakte assets, een functie op campagneniveau voor responsieve zoekadvertenties, zijn nu wereldwijd beschikbaar in niet alleen het Engels maar ook in het Nederlands, Frans, Duits, Italiaans, Japans, Portugees en Spaans.
De manier waarop mensen informatie zoeken, blijft veranderen. Dit vormt een uitdaging voor marketeers om zich aan te passen aan het veranderende consumentengedrag. Door deze functie te activeren, maakt Google Ads automatisch nieuwe koppen en beschrijvingen voor de adverteerder, gebaseerd op de context van hun advertentie. Hierbij wordt informatie gehaald uit hun landingspagina en andere bestaande advertenties in hun account.
De automatisch gecreëerde advertentiemiddelen zijn beschikbaar voor adverteerders die gebruikmaken van Search of Performance Max-campagnes. Adverteerders kunnen eenvoudig automatisch gecreëerde middelen verwijderen die ze niet willen gebruiken en de prestaties van elk middel evalueren.
Bovendien kondigde Google aan dat voor adverteerders met Engelse assets in de VS en het VK, automatisch gecreëerde assets binnenkort gebruik zullen maken van generatieve AI. Dit helpt adverteerders om nog meer middelen te creëren die beter zijn afgestemd op de zoekopdrachten van mensen.
"Ons doel is om het voor adverteerders makkelijker te maken om relevante en nuttige zoekadvertenties te creëren. We passen de nieuwste technologie toe zodat marketeers originele, relevante creatieven op grote schaal aan waardevolle doelgroepen kunnen leveren. We zijn verheugd om automatisch gecreëerde advertentiemiddelen in meer talen en aan bedrijven over de hele wereld aan te bieden, inclusief in Nederland," aldus Marleen Smit, Retail Director.
Lees ook
Oracle Cloud Infrastructure presenteert Enterprise Generative AI Service
Google Cloud kondigt nieuwe oplossingen voor klanten, partners en producten aan tijdens Next ‘23