Atos levert Next-Generation Employee Experience voor EY-werknemers in alle delen van de wereld
De evolutie naar een ‘Next-Generation’ gebruikerservaring is sterk in opkomst en wordt gedreven door de nieuwe dynamische en naadloze manieren van werken en een nieuwe generatie van medewerkers die gewend zijn te werken met de allerlaatste digitale toepassingen. Zij verwachten een grote mate van digitale flexibiliteit op hun werk, ongeacht de locatie. Het Proactive Experience Center van Atos is ontworpen om te voorzien in alle behoeften van medewerkers door middel van een geïntegreerde omnichannel ervaring met gepersonaliseerde ondersteuning. EY-medewerkers worden in staat gesteld op eenvoudige wijze toegang te krijgen tot ‘zelfbedieningstools’ en virtuele assistentie door middel van geautomatiseerde en zelflerende AI chatbots. De ondersteuning wordt op maat gesneden op basis van de behoeften en voorkeuren van medewerkers. Hierbij wordt gebruikgemaakt van analyses van het sentiment onder medewerkers om te waarborgen dat hen de best denkbare ondersteuning wordt geboden. Met als resultaat dat medewerkers minder disrupties ondervinden bij het gebruik van digitale toepassingen, doordat de meeste verzoeken volledig geautomatiseerd en onmiddellijk worden behandeld.
Een gespecialiseerd team van data scientists en experts in verschillende domeinen - zoals kunstmatige intelligentie, kennisdeling, verandermanagement, digitale adoptie en medewerkersbetrokkenheid - werkt real time samen om snel te reageren op feedback van medewerkers. Atos’ data-analytici zullen trends monitoren en duiden om de gebruikerservaring op een consistente manier te verbeteren.
“Onze ruim 300.000 medewerkers bieden elke dag ondersteuning aan bedrijven en overheden om oplossingen te bieden voor vraagstukken waarmee zij worden geconfronteerd. Hieraan geven zij invulling als onderdeel van onze purpose te bouwen aan een betere wereld. We willen onze medewerkers ondersteunen met innovatieve tools, waaronder de oplossingen van Atos, om hen te helpen klanten op de best denkbare manier van dienst te zijn”, vertelt Steve Krouskos, Global Managing Partner - Business Enablement van EY. “We zien er naar uit deze oplossing met gebruikmaking van de allerlaatste technologieën in te zetten. Dit stelt ons in staat de ervaringen van medewerkers en klanten te verbeteren.”
“We zijn er trots op EY te ondersteunen bij haar overgang naar een meer gepersonaliseerd, proactief en geautomatiseerd model, waarin haar medewerkers centraal staan. Deze overeenkomst met EY weerspiegelt onze leidende positie op het gebied van Engaged Employee Experience”, aldus Elie Girard, CEO van Atos.
Door de inzet van haar expertise op het gebied van Digital Workplace Services1 en als onderdeel van haar Engaged Employee Experience -initiatief2 zal Atos een Next-Generation servicemodel ontwikkelen voor EY-medewerkers in meer dan honderdvijftig landen. Zij kunnen hiervan op elk moment, op elk denkbare locatie en met elk gewenst device gebruikmaken.
Meer informatie over Atos’ Engaged Employee Experience is beschikbaar door hier te luisteren naar de visie van Elie Girard. Meer informatie over Atos’ visie over de toekomst van de werkplek is beschikbaar in de ‘Digital Vision for Engaged Employee Experience (EX)’.
1 Atos is erkend als leider op het gebied van Digital Workplace Services door leidende analysen als de Everest Group, Gartner, IDC, ISG en NelsonHall. 2 Engaged Employee Experience omvat de laatste tools en technologieën, consulting-diensten, evenals nieuwe en bestaande partnerships met toonaangevende spelers in het vakgebied, en gaan vergezeld met heldere doelstellingen gericht op CO2-reductie. Het is het meest veelomvattende aanbod van diensten in de markt en het enige dat oplossingen op het gebied van de Digitale Werkplek combineert Employee Experience-services.