Adobe: make, manage, measure and monetize
Na desktoppublishing in de jaren tachtig en het web in de jaren negentig omarmt Adobe nu het nieuwe werken in zijn productenlijn. Met Creative Suite 6 introduceert Adobe de mogelijkheid om op verschillende werkplekken aan de slag te gaan. Wie een Creative Cloud-lidmaatschap aanschaft, kan alle apps uit Creative Suite 6 installeren en bestanden delen of synchroniseren via 100 GB opslagruimte in de cloud. 'Je werkt altijd met de meest recente versie', vertelt Ronald Baart, Sales Manager Benelux bij Adobe. 'Zodra een nieuwe versie van een app verschijnt, krijg je direct bericht. Je kunt dus als eerste met de nieuwste tools aan de slag.'
Nieuw type gebruiker
De drempel om Adobe's software aan te schaffen, is een stuk lager geworden, vertelt Baart. Voor 69 euro per maand beschikken gebruikers niet alleen over alle applicaties uit de Master Collection, maar ook over verschillende online services om bestanden te delen, samen te werken en te publiceren. Baart: 'Een freelance ontwerper kan dus over de hele suite beschikken.
Maar dat geldt ook voor de makelaar die op basis van sjablonen van het reclamebureau zelf zijn nieuwsbrief wil vullen. Ik verwacht dat we hiermee een nieuw type gebruiker aanspreken.' De integratie met de Touch Apps van Adobe maken het beeld compleet: op weg naar het station neem je een paar foto's met je telefoon, in de metro maak je een schets op je tablet en op kantoor rond je het ontwerp af achter je laptop.
Klaar voor de toekomst
De introductie van Creative Cloud is een van de manieren waarop Adobe professionals helpt om zich klaar te maken voor de toekomst, vertelt Baart: 'Met onze Digital Publishing Suite maken we het niet alleen mogelijk om content toe te snijden op verschillende media, zoals de iPad of andere tablets, maar gaan we nog een stap verder.' Adobe helpt gebruikers ook bij het beheren van content, het meten van het gebruik en het verdienmodel erachter. In de woorden van Adobe: make, manage, measure and monetize. Baart: 'Er is meer meetbaar dan de meeste mensen verwachten. Waar komen je bezoekers vandaan? Waar haken ze af? Wat verkoopt beter: een blauwe of een groene achtergrond? Zo krijg je inzicht in wat het meeste oplevert. En laten we eerlijk zijn, daar is het uiteindelijk allemaal om te doen.'
Bron: nl.insight.com