ADC verstevigt marktleiderschap als AI- & dataconsultancy met overname acmetric

ADC verstevigt marktleiderschap als AI- & dataconsultancy met overname acmetric

Redactie WINMAG Pro

Data- en AI-consultancy ADC, voorheen bekend als Amsterdam Data Collective, kondigt vandaag de overname aan van acmetric. Deze consultancy voor AI- en data science strategie staat onder leiding van Dr. Christian Nauerz, voormalig data science leider bij Uber, Dr. Paolo Gorgi, associate-professor econometrie en data science, en Dr. Marc Nientker, voormalig assistent-professor econometrie en data science. De acquisitie versterkt ADC’s expertise en breidt haar internationale reikwijdte verder uit. Hiermee zet het Amsterdamse bedrijf een volgende stap in haar ambitie om de leidende AI- en dataconsultancy in de wereld te worden.

v.l.n.r. Christian Nauerz, Marc Nientker en Paolo Gorgi.

Versnellen adoptie AI & data

In slechts zeven jaar is ADC uitgegroeid tot het leidende AI- en dataconsultancybureau van Nederland. ADC weet de bestuurskamer en technische teams binnen organisaties met elkaar te verbinden. Dit doet het bedrijf door strategisch advies te bieden aan leiders, technici te ondersteunen met hun expertise en op maat gemaakte AI- en dataoplossingen te ontwikkelen.

 

Sterke focus op waardecreatie

acmetric brengt een bewezen staat van dienst mee in het ontwikkelen en inzetten van eigen intellectueel eigendom (IP) om complexe zakelijke uitdagingen om te zetten in meetbare commerciële waarde. Hun team van hoogopgeleide specialisten combineert diepgaande academische kennis met praktische ervaring, en heeft hiermee een indrukwekkende impact gerealiseerd bij klanten in technologie, retail en andere sectoren. 

 

“De overname van acmetric lijkt bijna een logische stap in onze groei, omdat onze ambities en competenties zo goed op elkaar aansluiten", aldus Rik van der Woerdt, CEO van ADC. “Hun vermogen om data science en AI-strategieën te vertalen naar tastbare bedrijfsresultaten sluit perfect aan bij onze missie om klanten te helpen het maximale uit hun data te halen.”

 

"Door onze krachten te bundelen met ADC kunnen we onze impact op het gebied van AI en data aanzienlijk vergroten," aldus Marc Nientker, Partner van acmetric. "We delen dezelfde visie om organisaties wereldwijd te helpen waarde te halen uit data, en deze overname stelt ons in staat om onze innovaties en expertise naar een hoger niveau te tillen."

 

Snelle groei en internationale impact

Deze overname volgt anderhalve maand na ADC’s eerdere acquisitie van CLEVER°FRANKE, een wereldwijd gerenommeerd dataontwerp- en technologiebedrijf. Samen vormen de drie teams een unieke combinatie van strategische, technische en creatieve vaardigheden die bedrijven wereldwijd helpt zich snel aan te passen aan een datagedreven toekomst. Met een uitgebreid klantenbestand, diepere expertise en bredere geografische aanwezigheid verstevigt ADC haar positie als de toonaangevende AI- en dataconsultancy in de Benelux, met een groeiende internationale invloed.

Redactie WINMAG Pro
Door: Redactie WINMAG Pro
Redactie

Redactie WINMAG Pro

Redactie