6Gorilla’s gebruikt de Snowflake Data Cloud

Redactie WINMAG Pro

6Gorilla's maakt gebruik van de Snowflake Data Cloud door datagedreven inzichten te bieden aan zorgprofessionals om de cliëntenzorg te verbeteren en ervoor te zorgen dat zij makkelijk kunnen voldoen aan de steeds veranderende wet- en regelgeving. Met het Powered by Snowflake-programma ontwikkelde 6Gorilla's een dataplatform bovenop Snowflake, waarbij alle zorgdata in één platform worden gecentraliseerd. Hierdoor worden zowel het beheer als de toegankelijkheid van data geoptimaliseerd.

Tijd teruggeven aan zorgprofessionals

6Gorilla’s is een bedrijf van Tenzinger dat zich richt op het toegankelijk maken en verbinden van data om te gebruiken voor business intelligence, data science en artificial intelligence. Hiermee willen zij zorgprofessionals helpen bij het besparen van tijd die ze moeten besteden aan administratieve taken, zodat zij meer tijd kunnen besteden aan de best mogelijke behandeling van cliënten.

"De regelgeving van de gezondheidszorg in Nederland verandert voortdurend. Dat betekent dat de onderliggende datastructuur ook verandert, waardoor er meer tijd moet worden besteed aan het voldoen aan deze eisen", zegt Jeroen Schenk, Managing Director bij 6Gorilla's. "Dit maakt het moeilijk om data in de loop van de tijd te analyseren en daarmee om datagedreven beslissingen te nemen. We hebben klanten horen zeggen dat hun IT-teams 80% van hun tijd besteden aan onderhoud en slechts 20% aan daadwerkelijke innovatie. Dat zou andersom moeten zijn. Met Snowflake kunnen we structuur aanbrengen in het organiseren van data, waardoor IT-personeel in kortere tijd waardevolle inzichten uit data kan halen."

Verminderen van fouten in facturen met de Data Cloud

Door het dataplatform bovenop Snowflake te bouwen via het Powered by Snowflake-programma, helpt 6Gorilla's organisaties in de gezondheidszorg bij het oplossen van de grootste uitdagingen in de gezondheidszorg: het verminderen van administratieve lasten en personeelstekorten. Fouten in facturen en patiënten die niet komen opdagen bij medische afspraken leiden bijvoorbeeld tot veel onnodig administratief werk. "We hebben zelfs bedrijven gezien die tienduizenden factureringsfouten per maand maken", aldus Jeroen Sen, Technisch Directeur bij 6Gorilla's. "Elk van deze fouten betekent dat de geleverde zorg niet kan worden gefactureerd, wat leidt tot een enorme achterstand aan inkomsten. Bovendien kost dit veel administratieve tijd, wat de productiviteit en kostenefficiëntie niet ten goede komt." Met de kracht van het Snowflake-platform was 6Gorilla's in staat om het aantal fouten en de impact van gemaakte fouten te verminderen en het proces van factureerbare uren te automatiseren.

"Tijdens en na de Covid-pandemie zagen we daarnaast een toename van 30% in patiënten die hun medische afspraken afzegden, waardoor zorgverleners onnodig tijd verspilden. We werken momenteel aan een project voor een klant waarbij we zorgprofessionals het inzicht geven dat nodig is om nauwkeurig te voorspellen of een patiënt een afspraak ook een 2e of 3e keer zal afzeggen. Met deze inzichten kunnen professionals in de gezondheidszorg aan tegenmaatregelen werken om no-shows van patiënten te voorkomen."

"Naast het verbeteren van deze administratieve processen, maakt de lage gebruikersdrempel en toegankelijke interface van Snowflake het gebruik ervan zeer eenvoudig voor data engineers, die zeer moeilijk te vinden zijn in de gezondheidszorg," vervolgt Sen. "Omdat het platform van Snowflake kan communiceren met standaard programmeertalen, zoals SQL, kunnen we vissen uit een grotere vijver als het gaat om data engineering-talent. Bovendien maakt het relatief eenvoudige onboardingproces het mogelijk voor data engineers om in zeer korte tijd echt klantenwerk te doen. Dit verbetert de productiviteit, maar nog belangrijker is dat medewerkers de kans krijgen om bij te dragen aan wat echt belangrijk is: het bieden van gezondheidszorg."

 

Redactie WINMAG Pro
Door: Redactie WINMAG Pro
Redactie

Redactie WINMAG Pro

Redactie