3CX verbetert iOS- en Android-client

Redactie WINMAG Pro
In de recente 3CX-release verbeterde de Unified Communications-vendor uitgebreid de mobiele chatfunctionaliteit op iOS- en Android-clients. Sneller, overzichtelijker en efficiënter: dít zijn de aanvullingen van de laatste update.

Het vernieuwde chatsysteem is hoogstwaarschijnlijk de eerste vernieuwing die opvalt bij een kijkje naar de recentste release. Het versturen van berichten aan collega's is efficiënter dan tevoren en berichten maken nu deel uit van het hoofdscherm. Daar ligt een deel van de verbetering: berichten kunnen nu sneller beantwoord worden en zijn overzichtelijk terug te vinden. Daarbovenop kan je een groepschat met één druk op de 'call'-knop omtoveren tot audioconferentie. In individuele gesprekken werkt de knop als één-op-één belmethode. 

3CX teasede de verschijning van lichtgewichte bijlagen en afbeeldingsweergaven in een toekomstige update. 

3CX' mobiele UI

Delen van het gebruikersinterface zijn schoongeveegd. Zo verschijnt het 'i'-hulp icoon niet langer en oogt de bovenbalk een stuk overzichtelijker. Instellingen verschijnen soepel na een tap op de hoofdbalk en bovendien haal je onder andere voicemails en opnamen op met een enkele veeg over het scherm. Tot slot eindig je via een klik op jouw avatar op jouw accountpagina, waarna je gemakkelijk via accounts kunt schakelen. 


Innerlijk

Alhoewel de chat- en UI-vernieuwingen in oogopslag zichtbaar zijn, voerde de recente release nadrukkelijk technische verbetering door. Zowel IPV6-compabiliteit als verbeteringen rondom TLS-comptabiliteit vallen daaronder.

De volledige changelog van de 3CX iOS-client vind je hier. Android-gebruiker? Klik

Redactie WINMAG Pro
Door: Redactie WINMAG Pro
Redactie

Redactie WINMAG Pro

Redactie