ManageEngine zet in op verdubbeling van groei in de Benelux-markt

ManageEngine zet in op verdubbeling van groei in de Benelux-markt

Redactie WINMAG Pro

ManageEngine, een divisie van Zoho Corporation en een toonaangevende leverancier van IT-beheeroplossingen voor ondernemingen, kondigt vandaag aan dat het haar betrokkenheid in de Benelux zal vergroten de komende jaren.

 

 

IT Management voor bedrijven: toegankelijk & betrouwbaar 

Met meer dan 20 jaar ervaring in de branche en een wereldwijde aanwezigheid zijn er veel grote bedrijven die hun IT Management toevertrouwen aan ManageEngine. Het bedrijf biedt meer dan 60 IT-beheerproducten waarmee het de digitale transformatie ondersteunt van bedrijven van diverse omvang en actief zijn in verschillende sectoren. Met oplossingen variërend van security tot analytics biedt ManageEngine een compleet portfolio aan waarmee klanten hun IT in realtime kunnen opvolgen en het beheer ervan vereenvoudigen. Gebruiksgemak en de noden van de klant staan centraal bij ManageEngine en alle oplossingen kunnen worden geoptimaliseerd of aangepast waar nodig.

“De Benelux is momenteel goed voor 15% van de totale omzet van ManageEngine in de Europese Unie. Het potentieel van de regio biedt ons een geweldige kans om onze omzet binnen de komende drie jaar te verdubbelen. We willen dit bereiken door onze lokale aanwezigheid te versterken en dichter bij onze klanten en partners te komen," zegt Rajesh Ganesan, president van ManageEngine.

ManageEngine als ondersteunende partner  

"Onze klanten in de Benelux zijn verspreid over sectoren zoals logistiek, onderwijs, gezondheidszorg en retail. Het merendeel van onze activiteiten verloopt momenteel via onze strategische channel partners, waaronder CBA Benelux in Nederland en Sertalink BV in België. In lijn met onze groeiende aanwezigheid in de regio, zijn we op zoek naar nieuwe medewerkers om onze klanten te ondersteunen en onze partners in staat te stellen verder te groeien," zegt Arun Kumar, regionaal directeur bij ManageEngine.

Bedrijven hebben steeds vaker behoefte aan een partij die hen begeleidt bij hun digitale transformatie. Een veilige overstap naar ‘de Cloud’ blijkt daarbij de grootste uitdaging voor IT-managers, gevolgd door Operations Technologie en automatisering. Uit onderzoek van Gartner blijkt dat ook AI voor veel bedrijven de nodige uitdagingen met zich meebrengt.  ManageEngine is perfect gepositioneerd om bedrijven met deze uitdagingen te ondersteunen en doet dit al voor 1.650 organisaties in België, Nederland en Luxemburg.

Miljenko Cvijanovic, CIO van ATPI, een van de grootste klanten van ManageEngine in de regio, zegt: "Bij ATPI geven we prioriteit aan het gebruik van geavanceerde tools om ervoor te zorgen dat onze technologie meerdere serviceafdelingen ondersteunt en bijdraagt aan een efficiënte en effectieve support workflow. Door onze eindgebruikers de nodige ondersteuning te bieden, helpen we hen ook het serviceniveau te verbeteren. De afgelopen 5 jaar is ManageEngine een waardevolle partner geweest in het leveren van de juiste ITSM (IT Service Management) tool voor ATPI. Met producten als ServiceDeskPlus en ADManager Plus hebben we onze middelen en IT-verzoeken efficiënt gemonitord en onderhouden. In de reisbranche is tijd cruciaal, en de oplossingen van ManageEngine hebben ons in staat gesteld om de tijd waarin aanvragen worden opgelost te halveren en snellere, maar ook betere inzichten te krijgen in de assets die we beheren. Na bewezen voordelen voor het IT Support team, hebben we het gebruik van ServiceDeskPlus uitgebreid naar andere serviceafdelingen binnen onze organisatie."

ManageEngine Customer Conclave

Als aftrap van de ambitieuze groeiplannen in de Benelux, organiseerde ManageEngine op 30 mei een Customer Conclave in het Muziekgebouw aan ’t IJ te Amsterdam. Doel van dit evenement was klanten samen te brengen en hen wegwijs te maken en inzicht te geven in de nieuwste trends die de toekomst van IT vormgeven.   

Met panelgesprekken over de evoluties in cyberbeveiliging en de rol van IT bij de ontwikkeling van innovatieve bedrijfsstrategieën, is het Customer Conclave een unieke bijeenkomst van IT-professionals geworden. 

Daarnaast konden aanwezigen tijdens interactieve vraag- en antwoordsessies van gedachten wisselen met IT-experts zoals Mark Smally van Smalli.IT, Lyzia Van Iterson van LKQ Europe en Praveen Das Haridas van ManageEngine en uiteraard met elkaar. 

Over ManageEngine

ManageEngine is een divisie van Zoho Corporation en biedt uitgebreide on-premise en cloud-native IT-en beveiligingsbeheeroplossingen voor wereldwijde organisaties en managed service providers. Gevestigde en opkomende ondernemingen, waaronder negen van elke 10 Fortune 100 organisaties, vertrouwen op ManageEngine's real-time IT-beheer tools om de optimale prestaties van hun IT-infrastructuur te waarborgen, waaronder netwerken, servers, applicaties, end points, etc. Met 18 datacenters, 20 kantoren en meer dan 200 channel partners wereldwijd, ondersteunt ManageEngine organisaties om hun bedrijfsvoering nauw af te stemmen op hun IT. Bezoek de bedrijfssite voor meer informatie, volg het bedrijfsblog en verbind op LinkedIn, Facebook, Instagram en X (voorheen Twitter).

Redactie WINMAG Pro
Door: Redactie WINMAG Pro
Redactie

Redactie WINMAG Pro

Redactie