ManageEngine versterkt relatie met Benelux-klanten en partners

Redactie WINMAG Pro

ManageEngine, een divisie van Zoho Corporation en een toonaangevende leverancier van IT-beheeroplossingen voor ondernemingen, organiseerde op 30 mei een Customer Conclave in het Muziekgebouw aan ’t IJ in Amsterdam. Tijdens deze interactieve bijeenkomst voor klanten en partners deelde het bedrijf zijn groeiambities in de Benelux. Ook gingen IT-professionals in gesprek over actuele onderwerpen zoals cyberweerbaarheid in het moderne technologische landschap en strategische rol van informatietechnologie in het bedrijfsleven. Bovendien zette Regionaal Tech Head Praveen Das Haridas uiteen hoe ManageEngine zijn uitgebreide portfolio als een logisch geïntegreerd platform aanbiedt.

Concrete uitdagingen van klanten oplossen

“We hebben inmiddels 1.650 klanten in de Benelux en willen onze marktpositie de komende jaren verdubbelen. Om dat waar te maken, werken we intensief samen met onze klanten en partners, zoals CBA Benelux. Het Customer Conclave is de uitgelezen kans om de vraagstukken van onze klanten beter te doorgronden. We onderzoeken samen waar de uitdagingen nu en in de toekomst liggen en hoe wij met onze oplossingen concrete meerwaarde kunnen bieden. Zo krijgen en behouden onze klanten betere controle over hun IT”, zegt Arun Kumar, regionaal directeur bij ManageEngine.

Klanten delen inzichten over cyberbeveiliging prioriteiten

In controle zijn is essentieel voor de security van de IT-omgeving geeft discussieleider Lyzia van Iterson, information security manager bij LKQ Europe aan. Asset management speelt hierbij een sleutelrol. Inzicht in de hardware en software binnen je organisatie is cruciaal volgens Albert de Boer, IT manager van GREEFA. Weten wat je hebt en wie welke toegang heeft, is nodig voor een effectieve risico-inschatting en securityaanpak. Zeker nu steeds meer systemen, intern en extern, gekoppeld zijn levert dat ook extra risico’s op. Gelukkig helpen AI en automatisering de grote hoeveelheid data uit systemen behapbaar te houden, onderstreept Ed van Puffelen van MSP Aumatics. AI helpt patronen te herkennen, incidenten prioritiseren en doelgerichter in actie te komen. In combinatie met praktische, geïntegreerde tooling kan een compact team dan toch toegangscontrole blijven houden.

Inzichten van klanten over de strategische rol van IT

Gespreksleider Mark Smalley, IT paradigmologist is duidelijk over het doel van IT: de bedrijfsvoering verbeteren voor de medewerker en klant. Maar dat vraagt wel investeringen waarvoor intern draagvlak nodig is. Dat is de basis om innovatie te realiseren. Volgens Wesley van der Helm, manager-functional and technical application management bij onderwijsaanbieder Salta Group is het eenvoudig. Als je IT goed en efficiënt inzet, doe je meer met minder mensen en creëer je automatisch budget. De behoefte van de business is hierbij het vertrekpunt. Welke processen willen we stroomlijnen en hoe kunnen we versnellen? Als een organisatie groeit, gaat IT vanzelf schuren. Innovaties komen dan tot stand door te luisteren naar wat mensen nodig hebben. Voor de concrete invulling is het cruciaal oog te houden op de technologische ontwikkelingen. Daarvoor bundelt van der Helm de krachten met partners, zoals ManageEngine. Samen vertalen ze de kansen van nieuwe technologieën naar echt businesswaarde.

Platformaanpak

ManageEngine ondersteunt klanten met een uitgebreid portfolio van IT-oplossingen met meer dan 60 producten in 7 IT-branches, die volledig in eigen beheer zijn ontwikkeld. Volgens Praveen Das Haridas, regionaal technisch hoofd van India en Europa bij ManageEngine, zijn bedrijven zich echter meer gaan richten op de eindgebruikerservaring en strategieën voor zakelijke veerkracht. Verregaande digitalisering en de cloud betekenen dat bedrijven vooral oplossingen en diensten willen die alle uitdagingen aankunnen. Naast alle bestaande native integraties en integraties met derden werkt ManageEngine ook aan een platformaanpak die uiteindelijk alle bestaande en toekomstige oplossingen naadloos met elkaar moet laten samenwerken. Op die manier zullen alle stukjes van de puzzel in elkaar vallen en zullen organisaties in staat worden gesteld om altijd een compleet beeld van en controle over hun IT en beveiliging te hebben.

Redactie WINMAG Pro
Door: Redactie WINMAG Pro
Redactie

Redactie WINMAG Pro

Redactie