Het succes van ondernemingen verbeteren: Kader en strategieën voor leiderschap, innovatie en digitale transformatie

Redactie WINMAG Pro

We staan aan de vooravond van een monumentale verschuiving in ons wereldwijde bedrijfslandschap, nu we de overgang maken van Industrie 4.0 en het informatietijdperk naar een tijdperk van smartification en AI-gedreven disruptie. Organisaties die geen gelijke tred houden met deze exponentiële versnelling en de samensmelting van technologieën zullen snel failliet gaan.

Welke methoden moet je gebruiken? Hoe moet je ze gebruiken en hoe past het allemaal bij elkaar?
 
Aangezien 90% van de bedrijfsinnovaties regelrecht mislukt, heeft Stefan F. Dieffenbacher, de internationaal bekroonde oprichter van Digital Leadership Inc, die innovatie- en transformatieprojecten heeft geleid bij bedrijven als Amazon, BMW, Google en Pfizer, de handen ineengeslagen met meer dan 60 vooraanstaande mondiale thought leaders, praktijkmensen en onderzoekers om de methodologie, modellen, opzet en culturele voorwaarden te bieden om succesvol innovatie te creëren.
 
Gebaseerd op meer dan vijf jaar systematisch onderzoek naar de 75 pijnpunten waar innovators mee worstelen HOW TO CREATE INNOVATION: The Ultimate Guide to Proven Strategies and Business Models to Drive Innovation and Digital Transformation (Wiley, 5 juni 2024) is de eerste holistische en end-to-end gids voor innovatie. Dit boek integreert wat is geleerd in Silicon Valley, China, Zwitserland en Japan en stelt bedrijven wereldwijd in staat om leiders te worden op het gebied van innovatie, zodat organisaties kunnen spelen om te winnen.
 

HOW TO CREATE INNOVATION bevat alle werkmethoden, afzonderlijke bedrijfsinnovatiemodellen en processen die u nodig hebt om uw organisatie digitaal te transformeren. Het bevat meer dan 50 kant-en-klare tools, modellen en doeken die u kunt downloaden en direct kunt toepassen in uw organisatie.
 
Het UNITE Framework (Understanding and Navigating Innovation & Transformation in Enterprises) pleit voor het stimuleren van investeringszekerheid, waarbij uiteindelijk wordt gestreefd naar veel hogere succespercentages bij incubatie en versnelling dan bij eerdere "fail fast, fail cheap"-benaderingen (afkomstig uit de vroegere "Lean-Start-up Movement"), die leidden tot een mislukkingspercentage van 90%.

Fase 1: Opzet. Zet doelgerichte initiatieven of zelfs een volledige incubatie- / acceleratiestructuur op.
Fase 2: Aanpassing probleem/oplossing. Vaststellen van belangrijke onvervulde gebruikersbehoeften met statistische zekerheid, die vervolgens kunnen worden vertaald in innovatieve concepten met behulp van een klantgerichte en op businessmodel-innovatie gebaseerde aanpak. Het belangrijkste doel van deze fase is het identificeren van onvervulde klantbehoeften als een solide basis voor innovatie, in tegenstelling tot eerdere op geluk gebaseerde ideatiebenaderingen.
Fase 3: Solution/Market Fit (MVP). Activeer het product of de dienst en test het in het echte leven door een Minimum Viable Product (MVP) te bouwen. In deze fase wordt echte kwantitatieve klantvalidatie bereikt. Zodra de innovatie deze belangrijke test overleeft, wordt ze definitief geverifieerd en dus investeringsklaar geacht.
Fase 4: Bouwen en schalen. Door gebruik te maken van systematische 'growth hacking'-praktijken laat je het nu gevalideerde bedrijfsconcept en MVP groeien en ga je van incubatie naar acceleratie.
HOW TO CREATE INNOVATION biedt een one-stop, end-to-end oplossing voor innovatieve transformatie. Onderwerpen die aan bod komen zijn onder andere:

  • Identificeren waar te innoveren door de definitie van Search Fields en Opportunity Spaces, terwijl gebruik wordt gemaakt van differentiërende capaciteiten,
  • Het demonstreren van concepten om echt competitief en uiteindelijk oneerlijk voordeel op te bouwen,
  • Het bieden van een nieuw begrip van organisatiecultuur, een eerste wereldwijde "Cultuur Canvas" en een volwassenheidsgedreven aanpak om cultuurverandering te leiden,
  • Alle mensen en processen op één lijn brengen om in dezelfde richting te trekken,
  • Innovatie organiseren en de zelfsturende organisatie verwelkomen,
  • Metrics vaststellen om het succes in elke stap van het innovatieproces te meten,
  • Een eerste wereldwijd Business Model Framework bieden, waarmee organisaties naadloos kunnen navigeren van onvervulde klantbehoeften naar elevator pitch, naar waardepropositie, naar business model, naar organisatorische verandering naar cultuurverandering,
  • Een nieuwe en systematische benadering van Business Model Innovatie en een succesvol innovatie-ecosysteem & portfoliomanagement te creëren
  • Begin onmiddellijk met actie ondernemen. HOW TO CREATE INNOVATION zal een welverdiende plaats verdienen op de boekenplanken van bedrijfsleiders, ondernemers en managers die hun organisaties naar een hoger niveau willen tillen en de concurrentie willen verslaan met beproefde innovatiestrategieën.
Redactie WINMAG Pro
Door: Redactie WINMAG Pro
Redactie

Redactie WINMAG Pro

Redactie